Commundo, negatieve ervaringen?

Ik zit te denk om bij deze organisatie een project te doen. Zijn er mensen mee geweest die negatieve ervaringen hebben met deze organisatie?

Ik ben ook bezig met deze organisatie, en vraag me eigenlijk precies hetzelfde af!
Waar wil jij heen gaan en wat voor project ben jij aan het zoeken :)?

Zelf zit ik te denken aan Suriname, India of Zuid Afrika. Jij dan?
Op Internet staat erg weinig tot niets over de ervaringen van deelnemers die betrekking hebben tot de organisatie zelf en hoe hun ervaring daarmee was tijdens de reis. Dat vind ik wel jammer. Of dat nu positief of negatief is. Het blijft een aanzienlijk bedrag wat je neer moet tellen immers.

Ik wil heel graag naar India. Ik wil in september/oktober vertrekken en dan voor een half jaar!
Ik vind het idd ook jammer dat er nergens ervaringen te vinden zijn…
Ben nu wel in contact met de organisatie, en het komt op mij positief over, maarja dat weet je nooit…
Ben benieuwd of we vanuit hier reacties krijgen!

Op de website staan natuurlijk ook neem ik aan voornamelijk positieve. Verder vind ik weinig over de organisatie. Bij mij komt de organisatie zeker ook wel positief over. Ik vind de verhalen op de website alleen wel wat globaal. Ben je ook naar een voorlichtingsdag geweest of ga je daar nog heen?

Ik ben nog niet naar een voorlichting geweest nee…
Zit te twijfelen om naar de komende voorlichting te gaan, maar eigenlijk kan ik die dag niet dus dat is een beetje balen…
Heb nu veel mailcontact en morgen word ik gebeld om wat dingen door te spreken.
Ik vind het moeilijk kiezen hoor! Heb vorige week ook bij een organisatie een gesprek gehad en vrijdag ga ik nog naar een inloopdag van een andere organisatie. Wil eind deze maand beslissen bij welke organisatie ik me aansluit…
Wanneer zou jij weg willen?

Ook in het najaar. Gek is , waarom is er op dit forum wel steeds promotie voor Commundo, maar geen ervaringen van vrijwilligers die zijn meegeweest via deze organisatie. Het is na mijn idee wel een redelijk grote organisatie? Het geeft een beetje een eenzijdig beeld zo.

Ja, dat heb ik ook wel een beetje…
Heb gister iemand van Commundo gesproken en dat klonk erg positief!
Het is niet echt een grote organisatie, ze werken er met drie…
En ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan… Als je gevoel zegt dat het goed is… Je weet het toch nooit 100% zeker, ook niet als er ervaringen van anderen staan, ieder heeft zijn eigen voorkeuren denk ik…
Heb je nog naar meer organisaties gekeken?
Ik heb een gesprek gehad bij SAMEN, ook erg positief en vandaag ga ik naar de inloopdag van Joho… Deze maand wil ik beslissen welke organisatie ik kies, maar dat is wel moeilijk zeg!!

Hoe was het vandaag? De andere organisatie zal ik ook eens bij kijken

Hey!

Vandaag was interessant, maar Joho is meer een organisatie van waaruit je andere organisaties gaat zoeken, heel vaag. Je moet daarbij heel veel zelf regelen… Niet echt een goed gevoel bij, meer om ideeën op te doen.
Ik twijfel nu heel erg tussen SAMEN en Commundo… Straatkinderen of werken op een school… Beide organisaties hebben plus- en minpunten, vind het lastig kiezen!
Wat zou jij willen gaan doen in het buitenland? Misschien komen we elkaar uiteindelijk nog wel tegen :wink:

ik ben zelf wil dit jaar ook een jaar naar india
ik heb ook al wat contacht met sammen
ik ga dit jaar weer naar indiavoor een jaar vrijwilgers werk via samen
em stichting bal anand
commudo kan ik zelf niet
op de site van samen staan wel links hoe mensen het hebben gehad
ik wil ook naar het straat kinderen wekend van samen in april

gr pranita

Hoi Pranita!

Bedankt voor je reactie! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jij ongeveer kwijt was? (hoe lang ben je geweest?)
Ik heb wel een beeld van wat het ongeveer gaat kosten, maar is altijd fijn om van een ervaringsdeskundige te horen wat het ook daadwerkelijk kost! :slight_smile:

Maar SAMEN was dus positief, fijn om te horen! Wat waren je werkzaamheden daar, met welk doel ben je gegaan?
Ik ben in 2009 met Edukans naar India geweest, ook geweldig, alleen dan kun je niet voor een half jaar, en ik wil nu toch echt minimaal 5 maanden weg :slight_smile:

hey

De kosten van daar blijf kost ongeveer 5 euro per dag dag is ongeveer 150 per maand. mijn voordeel vind ik ook dat je bij sommige organisatie heel veel van te voren moet betalen
de mensen die je begeleid doen het ook vrijwillig
daar bij moet je zelf de ticket betalen
en je visum inectingen reisverzereking
en nog als je nog leuke dingen wil doen maar dta heb je zelf in de hand
IK ben vorig jaar zelf gesponserd door de gemeenteschap de kerk en de gemeente misschien een gd iedeevoor jou

je word echt heel goed begeleid door iemand die ervaring
ze houden daar dan ook contacht met je.

ik ben niet naar een straatkinderprojecht gegaan maar met gehandicapte
kinderen in mumbai
ik wil nu met straat kinderen werken
gewoon de kinderen aandacht geven ze hebben heel veel projechten
je moet gewoon kijken wat bij je past
ik werk zelf in de zorg dus ik deed heel veel dingen
maar ze verwachten niet veel
aandachten een aai over de bol actieviteien doen
aandacht geven een luisterd oor
ik werkte toen veral met de gehandicapte kinderen
want die kregen heel weinig aandacht

voeg mij ander even toe
www.straatkinderenindia.hyves.nl
dat is mij site
[EMAIL=“pranitahoffer@hotmail.com”]pranitahoffer@hotmail.com

Ik heb nog wat info!

In India zit sowieso een contactpersoon vanuit Commundo, dat is Camille. Nu ben ik erachter gekomen dat Camille werkt voor Amaidi, een internationale organisatie.
Gister bij Joho hoorde ik daar heeeeele positieve verhalen over! En als je Amaidi googled, of bijvoorbeeld Ravagendra (een school waar je heen zou kunnen) krijg je wel veel ervaringen…

Is toch weer positieve info?!
Ben jij er al uit wat je wilt ‘Snoesje’?

Ik ben ook op zoek naar objectieve ervaringen…
Deze zomer zou ik graag naar Thailand willen.
Hoe zit het met de kosten voor de reis en het werken.
Het lijkt zo hoog…
Het telefonisch contact gaf me een positief gevoel.