Column 1: de dag voor vertrek

Daar zit je dan. Buiten is het donker, in huis is het stil. Een doodgewone maandagavond. Maar niet voor mij. Sinds april kijk ik al uit naar deze dag. De dag van vertrek. Over 6 uur sta ik op Schiphol om in te checken voor mijn vlucht naar St. Peterburg.

Veel mensen mijmeren wel eens met vrienden en familie over ‘wat ze zouden doen met heel veel geld…’ De onderwerpen die steevast genoemd worden zijn: een huis kopen, een goed doel steunen en een lange verre reis maken.

Nu is het in mijn geval zo, dat ik maar 1 ding noemde: reizen. Vanaf dat ik een klein meisje was, vond ik het al machtig interessant om foto’s van andere plaatsen te bekijken, te lezen over andere landen en culturen en te bladeren door reisgidsen en reisboeken.

Maar zoals alles in het leven als je jong bent, volg je de weg die voor je ligt. Gelukkig heb ik zelf mijn eigen kansen kunnen creeeren en ik ga dus binnen enkele uren een droom werkelijkheid zien worden: op een hele lange verre reis gaan.

Aan de ene kant hardstikke spannend, want ik ga nu eindelijk zelf meemaken, waar ik al ontelbare verhalen over gehoord heb. Maar aan de andere kant is het ook super eng… Want wat nu als die droom toch vies tegen valt? Ik weet dat ik me goed heb voorbereid en daarom ben ik ook helemaal niet gespannen of zenuwachtig, maar het hele project is zo omvangrijk, dat ikzelf maar amper besef wat er allemaal staat te gebeuren.

Daarom beschouw ik het zelf dus maar gewoon als een lange vakantie. Ik ga op city-trip naar St. Petersburg, dat is stap 1. Daar zal ik overigens Cristina van het forum nog ontmoeten en wat er daarna allemaal gaat gebeuren: ik bekijk het gewoon 1 dag tegelijk.

Dus, morgen: St. Petersburg!

Hoi Bloem,

Super tof zeg!!! Leuk dat je er ook over gaat schrijven. Ben heel benieuwd naar alles wat je mee gaat maken en ik wens je dan ook een hele goede reis.

Wat betreft de opmerking dat je droom wellicht vies tegen kan vallen: daar geloof ik niet in. Zelfs al kom je wat negatieve dingen tegen, uiteindelijk zal het beste blijven hangen en zal het geheel als een super ervaring in je herinnering opgeslagen worden. De kracht van het positieve denken.

Maar goed, het is veeeeel te vroeg om nu al over de herinnering te spreken. Ga eerst die reis maar eens máken. Geniet van alles wat je meemaakt en inderdaad, bekijk alles van dag tot dag.

Heel veel plezier!!!

Liefs,
Carolina

Bloempje…
Ik ga met je mee, in je hoofd, kijk over je schouder…
Op nu in het vliegtuig, en straks Cris…

herkenbaar verhaal :wink:

Heej bloem,

Ik weet dat jj al weg bent maar toch wilde ik jou veel plezier toe wensen met jj reis,

Groetjes Desi xxx

Heey Bloem,
Een beetje late reactie op je vertrek omdat ik niet veel online ben geweest de laatste week.
Ik hoop dat je de tijd van je leven gaat hebben!
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het tegenvalt. Gewoon alles op je af laten komen en ervan genieten. Er zullen vast wel dingen zijn die minder leuk zijn, maar dat kan je hier ook gebeuren. Maak je nooit druk over wat kan komen of wat is geweest maar geniet van het moment!!
Ik heb al jullie sites en blogs vastgelegd in mijn favorieten zodat ik jullie avonturen op de voet kan volgen :wink:

Een heel fijne reis, ook voor Bob en geniet zoveel je kunt.

Liefs,

@ngel

Lieverd geniet…