ik hoor liever iets van een deskundige dan de media.
Heb altijd zo’n idee dat de media wel ergens beinvloedt wordt door het grote geld, de vervuilers dus .
nl is te klein om dit toe te passen, want we hebben ook met het ruhrgebied te maken en bv indrustrie uit de antwerpse haven
denk dat dat die paar polders wel weer in evenwicht trekt
Hans heeft mij namelijk gevraagd, om als forumbeheerder van het forum ecotoerisme, over dit onderwerp iets te posten. Daartoe ben ik zeker bereid, maar aangezien ik hier niet superveel vanaf weet (ik ben immers geen natuurkundige/klimaatkundige) heb ik wat tijd nodig goede stukken te kunnen schrijven. Ik zal zeker proberen het een en ander duidelijk te maken over hoe en wat, maar niet alles in een keer, want dan ben ik over een week nog niet klaar vrees ik. En aangezien ik het druk heb op het moment zal ik iedere week een stuk proberen te posten over deze problematiek. Check het eerste gedeelte a.s. zondag in deze post! Alle delen tezamen zal ik t.z.t. ook als .PDF in het forum ecotoerisme publiceren.
Ik ga aan de schrijf en dan spreek ik jullie zondag a.s.!
Groetjes ,
Wouter v. Kuijk
P.s.: Ik kan jullie nu al wel vertellen dat afname van ozon in de atmosfeer niet lokatiegebonden is. Het “gat in de ozonlaag” bevindt zich boven de zuidpool en niet “boven” de landen met hoge CO2-uitstoot o.i.d… Dat is totaal niet van toepassing…
Ozonprobleem is ook iets anders dan het versterkte broeikaseffect. Als er geen broeikaseffect zou zijn, zouden wij hier niet kunnen leven en het is een heel ander probleem dan de ozonproblematiek, maar hebben wel wisselwerkingen.
Wat ik precies moet verduidelijken mogen jullie aangeven: het broeikasprobleem, het ozonprobleem of beide? Ik hoor het graag en zondag lees je hier in ieder geval meer over!
Helemaal aangestoken door enthousiastme en nieuwsgierigheid ben ik er even keihard tegenaan gegaan. Dat resulteert in het feit dat ik het eerste deel van mijn verslag al af heb en ik deze nu al op Wereldwijzer.nl kan uploaden! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of alles duidelijk is wat betreft hetgeen ik in Deel I heb verduidelijkt. Schroom niet vragen te stellen, suggesties te doen of spel- en stijlfouten door te geven!
Deel I is getiteld: Ozon; een gas met een dubbelrol
Dit deel is als .PDF-bestand via de onderstaande link te downloaden.
Hopelijk tot snel met het volgende deel :unibrow:!
Ik heb het ook ontdekt en ik weet waar het probleem zit. Er is sindskort een uploadlimiet ingesteld en dat zorgt ervoor dat men maar een bepaald aantal bestanden kan uploaden en omdat ik die ruimte al verbruikt zou hebben kan ik niets meer als attachment toevoegen. Ik ben hierover niet te spreken en heb al een topic gestart in het forum voor forumbeheerders met het volgende:*Beste,*In het topic http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=237547 wil ik graag een aantal grotere .PDF’s uploaden, met daarin mijn verslag. Ik heb aan de bezoekers toegezegd tekst en uitleg te zullen geven omtrent het vraagstuk. Daartoe heb ik visuele hulpmiddelen (plaatjes en schema’s) in mijn verslag opgenomen en zodoende kan ik het niet gewoon in een reactie plaatsen. Echter is er tegenwoordig een persoonlijke uploadlimiet!?!? Veel te laag naar mijn idee en bovendien snap ik niet waar die ineens voor nodig zou zijn? Ik kan mijn verslag nu dus niet publiceren en dat vind ik heel jammer. Ik wil daarom dringend verzoeken de persoonlijke uploadlimiet zodanig te verhogen dat een aantal flinke .PDF’s geupload kunnen worden. Een MB-tje of 10/20 zou al een heel stuk verlichting geven!
*Ik ben fel gekant tegen die persoonlijke uploadlimiet. Ik zie er geen voordelen van en ik denk dat dit juist informatieremmend werkt. Bovendien wordt de optie tot uploaden van bestanden zeer weinig gebruikt, zeker als er gekeken wordt naar het aantal bezoekers! Ik ben van mening dat het Wereldwijzer niet ten goede komt…, maarja wat jullie daarmee doen is aan jullie.*Groetjes en alvast bedankt voor de moeite, Wouter v. Kuijk
Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt, want ik wil het verslag graag delen!
Dit is het verplaatsen van het probleem, want daar is wel een limiet aan het aantal gebruikte discspace. Aangezien ik er al een zwikki foto’s op heb staan is mijn discspace al gehalveerd. Als ik dan mijn attachments upload via vakantiefoto’s, dan heeft dat tot gevolg dat ik dadelijk geen foto’s meer bij kan plaatsen. Bovendien is de attachment dan niet aan het betreffende bericht gekoppeld, maar aan mijn profiel en dat is minder pracktisch.
Wouter v. Kuijk
YEESSS! Het is, met grote dank aan Jeroen, inmiddels aangepast! Het bestand is nu dus toegevoegd aan het bericht.
Ik heb het ook ontdekt en ik weet waar het probleem zit. Er is sindskort een persoonlijke uploadlimiet ingesteld en dat zorgt ervoor dat ik geen bestanden meer kan uploaden, omdat ik die al verbruikt zou hebben.
Ik ben hieroven niet te spreken en heb al een topic gestart in het forum voor forumbeheerders met het volgende:
Wouter,
Mag ik dan ook wel even een rectificatie van bovenstaande zoals ik je heb uitgelegd klopt dit niet. Toen ik je dat schreef had ik overigens dit nog niet eens gelezen.
Limiet is dus niet persoonlijk maar geldt voor iedereen en voor bijlagen en foto’s zijn aparte limieten.
Uiteraard Jeroen! Ik heb het betreffende stukje tekst in mijn reactie aangepast zodat het correcte informatie bevat. Ik had daar niet direct meer aan gedacht, sorry :redface:!
Een kleine verwarring wat het woord “persoonlijk” betreft:
Ik bedoelde daarmee dat er een limiet gesteld werd dat niet op de bestandsgrootte van een bestandstype slaat en dus “persoons/accountgebonden” was. Snappie?
Jij dacht waarschijnlijk dat ik bedoelde dat er voor iedereen apart een uploadlimiet was ingesteld.
In iedergeval is het met hoge service en snelheid :beef: opgelost door de uploadlimiet te verhogen naar 10 MB voor ieder normaal lid. De forumbeheerders hebben iets meer toegekend gekregen 50 MB zodat zij iets meer bewegingsvrijheid hebben zonder al snel last te hebben van een plafond.
Top! Ik hoop dat het voor een ieder nu helder is, dan ga ik nu :slapen:…