Vandaag (04/06/2011) is de Puyehue vulkaan weer actief geworden, na een reeks aardbevingen eerder op de dag.
Eerste foto’s:
Vandaag (04/06/2011) is de Puyehue vulkaan weer actief geworden, na een reeks aardbevingen eerder op de dag.
Eerste foto’s:
De bergpas tussen Villa La Angostura (Argentinie) en Osorno (Chili), Paso Internacional Cardenal Zamoré, is tijdelijk gesloten in verband met de uitbarsting van de Puyehue vulkaan.
Ja en nog bedankt he
Hadden jullie die rotzooi niet in Chili kunnen houden???
Onze tuin vanochtend, zoek de tuinslang ![]()
En de auto van een vriend die hem bij ons heeft gestald tijdens zijn vakantie, ik wens hem succes met schoonmaken lol2
Overigens is het in Villa la Angostura nog een tikje erger zag ik op facebook. Wij blijven voorlopig toch maar binnen, moet alleen af en toe even de honden uitlaten. Met stofkapje por las dudas.
Tjonge, tis toch wat…
Denk je dat je die jongens daar aan de andere kant van de bergen een pleziertje doet door gratis helemaal voor niets die dorre pampa daar eens met een goede laag vruchtbare kunstmest (export-kwaliteit!) te bedekken, is het weer niet goed… :beef:
Dat is toch wel ff schrikken zo, hier heb ik nog geen maand geleden rondgelopen!
Inderdaad, qua timing is Juni toch wel de beste tijd voor deze uitbarsting. Ik denk niet dat er op het moment van de uitbarsting trekkers in het nationale park waren.
De “Baños de Caulle” is een redelijk populaire trekking door het Puyehue nationale park die vooral in het hoogseizoen (december-april) gelopen wordt en je moet er niet aan denken dat je daar net rondloopt als de boel daar ontploft… Of je wordt levend gefrituurd als je in één van die baños zit te baden…
Kan iemand hierover eens een update geven.
Is de pas tussen chile en argentinie nog steeds gesloten? En hoe zit het met wandeling rond de Puyehue vulkaan? Wij waren van plan om deze trektocht te doen in januari 2012. Is er daar veel schade aangericht op die route, of zou het tegen dan al weer mogelijk zijn om te wandelen.
De vulkaan is nog steeds actief.
Je kunt de laatste ontwikkelingen hier volgen:
:vak02:
Groeten,
Grietzen
En volgens mij is de bergpas Osorno - Villa La Angostura (Paso cardenal Samore) nog steeds gesloten voor verkeer.
De actuele situatie hiervan kun je op deze sites volgen:
http://www.gendarmeria.gov.ar/pasos/estado.html
Groeten,
Grietzen
Onderstaande foto is een satelietfoto van 20 september 2011. Hierop is duidelijk te zien dat de Cordon Caulle, vlakbij de Puyehue vulkaan, nog steeds actief is.
No me digas ![]()
Maar er is ook goed nieuws. De pas Samoré is weer open voor verkeer en de afgelopen 5 dagen zijn er 5 vliegtuigen geland op Bariloche zonder problemen. Nu alleen hopen dat de wind gunstig blijft en dat er weer meer vluchten naar Bariloche komen.
Overigens was ik 2 weken geleden in Chili en zodra je de grens (letterlijk) passeert zie je opeens overal weer gewoon groen gras! Voor Argentinië stond de windrichting op de dag van de uitbarsting wel érg verkeerd (vooral voor Villa la Angostura, waar het nog steeds een grote, grijze, mistroostige puinzooi is).
Sorry voor de overlast, Flipsen, maar anno 05/11/2011 is de vulkaan nog steeds actief.
Maar voor de rest is het hier in het merengebied prachtig lenteweer, dus iedereen welkom en je niet laten afschrikken door een rokende vulkaan…
Puyehue 14 februari 2012… rookt nog steeds…
Op 4 januari foto gemaakt vanuit het vliegtuig van puerto montt naar santiago van de vulkaan
![]()
Bedankt sideburner voor de mooie bijdrage.
Dus voor iedereen deze tip: mocht je van Puerto Montt naar Santiago vliegen en wil je ook zo’n foto scoren, boek dan een stoel aan de rechterkant van het vliegtuig…
Groeten,
Grietzen
Mooi foto´s, hoewel ik er niet gelukkiger van wordt natuurlijk
Zelf dit weekend even naar Valdivia geweest en onderweg inderdaad de flinke rookpluim mogen bewonderen. Verder was het overigens prima helder weer, we konden de vulkanen richting Osorno goed zien. Ook in Bariloche was het gisteren bij terugkomst mooi helder weer, net als vandaag. Windrichting stond voor ons nét de goede kant op ![]()
Heel misschien dat we in maart naar Villa Rica gaan, dan komen we ongetwijfeld even in Pucon buurten. Zijn honden toegestaan in je hostel, Grietzen? Of mogen ze in de auto slapen op het parkeerterrein?
@Flipsen
Kom maar langs. In de kamers boven is geen plaats voor huisdieren maar we zoeken wel een leuke plek ergens in het hostal.
Ik hoop dat de hond het goed kan vinden met onze kat…:chin:
Groeten,
Grietzen
[quote="“grietzen, post:15, topic:90188"”]
Dus voor iedereen deze tip: mocht je van Puerto Montt naar Santiago vliegen en wil je ook zo’n foto scoren, boek dan een stoel aan de rechterkant van het vliegtuig…
[/quote]
Ik had in juli vorig jaar een vlucht naar Puerto Montt en ik ben er eigenlijk nog steeds over verbaasd dat we gewoon veilig vlak langs een uitbarstende vulkaan konden vliegen, puur omdat de as besloten had die keer maar Flipsen te gaan belagen.
99 van de 100 dagen komt die as onze kant op helaas, dus zo gek is het niet ![]()
Hoewel het een kl*tevulkaan blijft, zorgt hij ook voor mooie fimpjes en foto´s. Enkele Chileense daredevils zijn richting de krater geklommen en hebben dit filmpje gemaakt:
[ame]- YouTube