Chateau De Méridon

Chateâu de Méridon is een actief Nederlands-Frans cultureel centrum ten zuid-westen van Parijs. Hier komen het hele jaar door groepen. Château de Méridon is in beheer van een Nederlandse vereniging zonder winstoogmerk. Er zijn een aantal vaste medewerkers die hulp krijgen van stagiaires, vrijwilligers en freelance medewerkers.

Wij zoeken vanaf juli 2004 vrijwilligers (18 tot 25 jaar) die enthousiast zijn, van aanpakken weten en die het leuk vinden om groepen mensen gastvrij te ontvangen in het kasteel. In teamverband zorgen de vrijwilligers voor de huishouding en zij zijn gastvrouw/heer voor de bezoekers. De verblijfperiode is 3 maanden of langer, gemiddelde werktijden zijn 8 uur per dag en 2 vrije dagen per week.

Méridon ligt in een prachtige omgeving 35 km ten zuid-westen van Parijs. De vrijwilligers hebben een eigen kamer met kost en inwoning. Reiskosten worden vergoed, er is een zakgeldregeling van 160 euro per maand en er wordt een reisverzekering tegen ziekte, ongeval en diefstal afgesloten. Eenmaal per week is er 2 uur Franse conversatieles. Meer info kan je vinden op: www.meridon.com

Ik vroeg me af of het verplicht is om minimaal drie maanden te verblijven… het is namelijk zo dat ik maar maximaal twee maanden van de zomer wegkan… :frowning: Zijn er voor mij dan toch nog mogelijkheden? Het chateau lijkt me namelijk een hele bijzondere plek.
Groeten Cindy

hoi ik ben nathalie,

ik ben geinteresserd om bij jullie als vrijwilligster aan de slag te gaan… zou ik vanaf bijvoorbeeld juli aan de slag kunnen? en voor hoelang is het?

groetjes nathalie

Beste CorrieK,

Ik heb een maand of wat geleden een aanvraag gedaan op de internetsite van Méridon en die naar alle email-adressen gestuurd. Toch heb ik nog niets terug ontvangen. Aangezien de tijd een beetje begint te dringen, wil ik hierbij vragen of het is aangekomen en of jullie interesse hebben?

Met vriendelijke groet,
Margo Hymans

Hoi Corrie!

Misschien herinner je me nog, ik heb van oktober t/m december 2002 op Meridon meegeholpen. Ik zit soms te denken of ik niet nog eens zou reageren, ik zou het best leuk vinden om nog eens te komen helpen, maar op het moment heb ik geld nodig! :lol:

Voor de mensen die misschien geïnteresseerd zijn, ik kan het aanraden! Je werkt er in een hechte groep, en in je vrije tijd zit je binnen een uur in hartje Parijs!
Het is hard werken, dat was ik in Nederland even niet gewend, maar na het werk heb je zoveel rust en vrijheid dat het ruimschoots compenseert. Nu ik erop terugkijk geeft me het een goed gevoel. Reageren mensen! :smiley:

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat op Meridon, Corrie. Ik zou graag een mailtje ontvangen over hoe het gaat met philippe, claudia, nou ja, iedereen! Als je een keertje tijd hebt, mijn e-mail adres is chapter270@hotmail.com

Merci!

PS: Groetjes aan Jan!