Chambre d'hote

volgende zomer ga ik naar frankrijk. Ik ga logeren in chambre d’hotes. Ik zit nog met een vraag: stel ik ben met mijn vrouw aan het zwembad en we wensen een wijntje te drinken, hoe gaat dat dan in z’n werk? Vraag ik de baas om een wijntje en betaal hem of breng ik mijn drank voor overdag zelf mee?
bedankt

Ik denk dat je bij je aankomst gewoonweg een duidelijke afspraak hieromtrent maakt met de eigenaars/uitbaters. Ikzelf heb ervaren dat de ene chambre d’hôte zijn eigen wijn aanbiedt en dat een andere voorstelt dat je hem zelf koopt. De ene gastheer/vrouw is dus de andere niet.
gr
Marc:vak02:

1 like

Beste Fonskels, dat verschilt per chambre d’hote. Heeft ook met vergunningen e.d. te maken. Vraag het bij aankomst even aan de uitbater om misverstanden te voorkomen. In de chambre d’hote waar ik regelmatig kom is het mogelijk om op je eigen kamer en op je eigen prive-terrasje je eigen drankjes te nuttigen, maar lopen de drankjes bij het zwembad(je) en op het centrale terras via de uitbater. Wellicht een leuke lokatie voor u. Kijk eens op www.tourisme-gard.com/montades. Met vriendelijke groet, Herman.

1 like