Beste reizigers, wie van jullie is bekend met de regio [Catalonië][Lleida] El Pallars Sobirà
Graag info over het microklimaat en de beste verblijf (wellicht in tiny homes). Alvast bedankt.
Hallo Estel, welkom op Wereldwijzer!
Wil je er op vakantie of wil je er gaan wonen?
Over het microklimaat:
Het microklimaat varieert sterk door de hoogteverschillen, met warme zomers en milde winters in de valleien en koele zomers en strenge, sneeuwrijke winters in de bergen. De Pyreneeën beïnvloeden het klimaat aanzienlijk, zorgen voor beschutte valleien en temperatuurinversies. Het gebied krijgt aanzienlijke neerslag, vooral sneeuw in de winter. De gevarieerde klimatologische omstandigheden bevorderen een rijke biodiversiteit en een aangepaste landbouw. Dit zorgt voor unieke microklimatische effecten en een divers ecosysteem.
Over de tiny homes:
-
Mini Casa Farrera:
- Kenmerken: Deze tiny homes zijn op maat gemaakt met zonne-energie, regenwateropvang en composttoiletten. Ze zijn ontworpen om autonoom te functioneren en kunnen op verschillende locaties worden geplaatst, afhankelijk van de lokale regelgeving.
-
Tiny Houses van Silvia Manresa:
- Kenmerken: Deze mobiele tiny homes kunnen worden geïnstalleerd op land met een rustieke bestemming. Ze zijn compact (ongeveer 2,5 meter breed, 4 meter hoog en 6 meter lang) en eenvoudig te transporteren en op te zetten.
-
Tiny Home Verhuur in Sort:
- Kenmerken: Verschillende tiny homes zijn beschikbaar voor kortdurende verhuur, wat een gezellige en minimalistische levensstijl biedt te midden van de prachtige landschappen van de Pyreneeën.
Hallo JeroenR,
Wat fijn dat je reageert. Zoals je het klimaat beschrijft, kan ik er weinig mee. Ik zocht naar een mild klimaat (Lleida optie las ik ergens, ze hadden het vooral over een microklimaat). Eerder dacht ik aan Asturie, maar daar is het koud. Ik ga nu de regio Bogur onderzoeken (vorig jaar van Barcelona via Gerona naar het noorden gereisd), met de trein. Zag het verdord uit. Ja, ik wil daar permanent wonen, maar wat een toestand met een NIE nummer aanvraag uit Nederland. Iedereen wil aan verdienen en consulaten kunnen het niet meer aan, antwoorden ook geen mailtjes.
Bedankt voor je tiny homes suggestie. Ik heb hier in mijn favorieten heel veel linkjes met veilingwebsites complete tiny homes, zonnepanelen etc. voor een fijn prijsje en toch onverkoopbaar, omdat de afhaalkosten- en vervoerkosten duur zijn. Toets dit in zoekvenster: veiling websites tiny homes
Dus, eerst een fijne plek met mild klimaat vinden en een registratienummer daar.
Ben je een makelaar of jurist?
Als je een suggestie hebt over een snelle afhandeling van NIE nummer, dan hoor ik het graag.
Groet, Estel