Ik ben Daniel van den Hooven, 64 jaar jong en getrouwd met Janny. We hebben een zoon in Etten-Leur en een zoon in Filzmoos (Oostenrijk). Onze oudste zoon Maarten leeft met zijn Ecuadoriaanse vriendin in Etten-Leur en werkt in de IT. Onze jongste zoon Daniel werkt als kok in het beste restaurant van Oostenrijk. Hij heeft al in toprestaurants gewerkt in heel Europa met 1,2 en 3 Michelin sterren. Hij heeft verkering met een Duits meisje. Aangezien wij in Spanje wonen durf ik ons gezin best internationaal te noemen. In 2006 zijn wij naar Spanje getrokken om samen met Maaarten en klein hotel/B&B te starten. Wij hebben daarvoor een ruine gekocht in de provincie Murcia op een unieke rustige plek met 150% privacy en toch niet ver van de grote stad Lorca of de stranden van San Juan de los Terreros of Aguilas. Helaas bleek al snel dat “Casa Oasis” voor Maarten zowel voor mij niet ons “ding” was. We zijn al snel andere zaken gaan doen. Zo stonden we op markten met Spaans keramiek en hebben we ook nog in het onroerend goed gezeten. Maarten is uiteindelijk teruggekeerd naar Nederland en wij hebben onze droom nu te koop staan. www.casaoasis.es. Ik wil in Nederland nog graag wat nieuwe zaken op gaan zetten, dus hopelijk hebben we het hier snel verkocht. Zoiets als Casa Oasis is gelukkig heel weinig te koop in Spanje. Verder vertel ik nog graag even, dat ik redelijk sportief ben en ik heb o.a. hier in Spanje(Madrid) in 2010 voor het eerst van mijn leven een marathon gelopen. Voor mensen die hun geluk willen gaan zoeken hier in Spanje zijn er zelfs op het ogenblik (juist op het ogenblik) enorme kansen. Om bij de start niet dezelfde fouten te maken als wij help ik graag iedereen die hulp kan gebruiken
Hallo Daniel, welkom op Wereldwijzer!
Je hebt inderdaad een internationaal gezin. Je zou eens op het Spanje Forum kunnen kijken of je andere leden advies kunt geven en om je bericht te plaatsen. Je kunt dit ook doen bij het Wonen en werken in het buitenland Forum. Veel succes met je zoektocht, verkoop en nieuwe ondernemingen.
Groetjes, Leontien