Heeft iemand reiservaringen per fiets op Camino del Norte?
Wil in 2-de helft van mei 2025 starten in Irun.
Alvast bedankt.
Ik heb deze route vorig jaar in mei gefietst en het is echt prachtig. De combinatie van steile klimmetjes, indrukwekkende kustlijnen en charmante steden zoals San SebastiƔn en Bilbao maakt het een onvergetelijke ervaring. Mei is een mooie maand, maar het weer kan wisselvallig zijn, dus regenbestendige kleding is handig. Zorg dat je fiets goed voorbereid is, sommige stukken zijn best pittig.
Heb je al nagedacht over welke fiets je meeneemt en hoe je je bagage wilt organiseren? Als je meer tips nodig hebt, laat het weten!
Moarn Sanne, bedankt voor je reactie.
Ik ben nog in de orientatiefase maar ik heb wel alvast de reis geboekt, met fietsbus naar net boven Bayonne en dan starten vanaf Irun.
Ik heb het fietsrouteboekje El Camino del Norte (in het Spaans) maar zie in Komoot dat er soms meer langs de kustlijn wordt gefietst o.a. vanaf Mutrika naar Lekeito en Gernika. Weet jij of daar dan ook een goede Camino-bewegwijzering is en voldoende overnachtigingsmogelijkheden voor pelgrims zijn?
Ik probeer vanaf SdC weer (net als in 2022) met de fiets in de bus van Alsa terug in Irun te komen, en dan weer naar mijn opstapplaats terug naar NL.
Alvast bedankt.