Bus Iquazu-Salta + excursie optie

Hola! Ik wil nu, na vier weken talencursus in BA, gaan beginnen aan mijn rondreis door het noorden. Maar op de een of andere manier kan ik nergens meer vinden hoe ik met de bus van iguazu naar salta kan komen. Kan het zijn dat dat ineens niet meer mogelijk is?

En daarnaast, is er iemand geinteresseerd in een 7-daagse exursie vanaf BA naar iguazu, minas de wanda, ruinas de san ignacio (ong 1300 pesos incl bus en overnachting) ergens de komende weken? Ik reis namelijk alleen en het is goedkoper als je het met zijn tweeen boekt :zon02:

Besos!
Michelle

Hola Michelle,

Flechabus schijnt dat traject nog steeds te doen, met overstap in Posadas meen ik. Hoe dan ook, het is een lange en vermoeiende reis, en het is nu typisch één van die trajecten waarbij ik echt zou overwegen toch te vliegen… kan op 5 dagen in de week (ma/di/do/vr/zo) rechtstreeks met Aerolineas Argentinas.

Suerte,

Jan

Als je niet met het vliegtuig wilt of kunt gaan, dan raad ik je aan vanuit Iguazu naar Resistencia te rijden, daar wat tijd door te brengen en dan de nachtbus (de enige optie) te nemen naar Salta. Die laatste rit is al slopend, dus ik zou je zeker niet aanraden om helemaal in één keer alles te doen.