Bulgarije

Ik weet nog niet waar ik dit jaar op vakantie ga. Het moet in ieder geval iets zijn waar het warm is ( ongeveer 28-30 graden in augustus ) Ik had al aan Bulgarije gedacht. Vorig jaar ben ik in Turkije geweest.
Wat denken jullie van Bulgarije? En waar precies; Goudstrand?
Iemand ook informatie over hotel Shipka in Bulgarije ( Golden Sands ) ???
Bedankt !

hee
aan deze tip heb je helemaal nix, maar ik wou toch ff zeggen dat wij ook naar bulgarije willen, en vorig jaar ook naar turkije zijn geweest.
we willen juist ook naar bulgarije omdat we bang zijn dat turkije veel toeristischer is geworden als vorig jaar.

xxx lotte

Hoi Kathleen, gezien de tijd dat je wilt gaan neem ik aan dat je vastzit aan
de schoolvakantie. Mijn eerste vakantie in Bulgarije was in Sozopol.
Een geweldig, tamelijk klein stadje aan de Zwarte Zeekust.

Het Selena hotel (NIET Selena Beach hotel) is een goed verzorgd, vrij kleinschalig hotel, direct aan de kust.

Hoewel Sozopol niet echt heel groot is zijn er meer dan genoeg restaurantjes en, naar ik dacht, 2 disco’s.

Ook Kiten is een vakantiedorp waar het in het hoogseizoen erg druk is.
Mijn zus en ik waren daar de laatste week van augustus en de eerste twee weken van september en waren zo’n beetje de enige westeuropeanen.

Het is ons ontzettend goed bevallen, ondanks het stugge uiterlijk van de Bulgaren is het een behulpzaam, vriendelijk volk.

Naar Sozopol kun je via een reisbureau, naar Kiten moet je de reis zelf regelen, internet is wat dat aangaat geweldig.
Het Rilena hotel in Kiten kun je met een beetje googlen zelf benaderen via de e-mail.