Brussel 11 november!

Wij gaan met een hele groep naar Brussel in het weekend van 11 t/m 13 november, maar nu komen we erachter dat die vrijdag 11 november een nationale feestdag is!
Balen natuurlijk, want geen openbaar vervoer las ik ergens, maar nu vroegen wij ons af of de supermarkten wel open zijn?
Iemand enig idee? Ik kan het namelijk niet vinden op internet!
En klopt het dat er helemaal geen openbaar vervoer is?!

Alvast bedankt!! :slight_smile:

Ik was laatst in Brussel en op nationale feestdagen is het gewoon net als zondag.
Ik vermoed dat ook de supermarkten dicht zijn en alleen het hoognodige functioneert.
Daar hoort het OV ook bij anders ligt alles lam.

Zie http://brussel.nl/brussel/tips/praktische-info
Winkels zijn inderdaad dicht.

Houdt trouwens rekening als je met de internationale trein naar Brussel gaat dat die minstens 1 keer per dag helemaal uitvalt.
Dat is mij ook gebeurd en daarna zat ik in een bomvolle vertraagde trein, mensen stonden zelfs in de toiletten!

3 dagen (2 nachten) is trouwens ruim voldoende als je Brussel bezoekt.
Gebruik je eerste dag (dus de middag/avond) voor een bezoek rondom de Grote Markt en de tweede dag voor verre uitstapjes en musea zoals het Atomium.
Op de derde dag kan je bijvoorbeeld nog de paleizenbuurt bekijken zoals ik heb gedaan.
Het bijzondere museum Couberg is een aanrader!

Je hebt wel openbaar vervoer maar ze draaien op weekend dienst,wil zeggen minder treinen,bussen en trams.
Sommige supermarkten zijn s’morgens open,zoals in mijn dorp is de"GB" smorgens open van 8:30am tot 13pm.
Zou zeggen ff googlen voor supermarkten in Brussel,want ikzelf woon in het noorden van Antwerpen.
Wat de internationale trein betreft,als die stilstaat dan gebeurd het gewoonlijk aan de grens (Roosendaal&Essen)het heeft te maken met een andere stroomnet,dikwijls vergeten de nederlanders over te schakelen naar het stroomnet van de Nmbs.
Maar geen paniek,moest je eventueel met dit probleem opgezadeld zitten er rijd ook een trein om het uur van (grens Nederland naar Antwerpen"boemeltrein" stop in elke station reistijd circa50minuten)éénmaal aangekomen kan men een rechtstreekse trein nemen naar Brussel.
gegroet:georgessiam.:chin: