Bouwen of kinderen helpen in Guatemala?

Wie is Commundo?
Stichting Commundo biedt reizen in combinatie met vrijwilligerswerk. Je gaat 3 weken op reis met een kleine groep mensen en een begeleider van Commundo. De eerste 2 weken werk je aan een lokaal, duurzaam ontwikkelingsproject. De laatste week maak je een rondreis door het land waar je verblijft. Zo leer je het land en de cultuur nog beter kennen.

Wat houdt het project in?
Dit project is een combinatie van een sociaal project en een bouwproject. Je kiest vooraf aan welk project je wilt gaan werken. Een bezoek aan elkaars projecten maakt het extra interessant!

Een veilig en gezond onderdak is voor vele Guatemalteekse gezinnen nog geen realiteit. Bij het bouwproject Constru Casa werk je mee aan de bouw van een nieuw huis voor een Guatemalteeks gezin.

Het sociaal project Hogares Comunitarios verzorgt dagopvang voor kinderen tussen 0 en 7 jaar. Vrijwilligers helpen aan de hand van voorstellen van een lerares de kinderen met leeroefeningen, handwerkklussen en creatieve activiteiten. Verder help je ook met de dagelijkse werkzaamheden binnen de dagopvang. Bij dit sociaal project is er de keuzemogelijkheid om Spaanse lessen te volgen.

Om de Guatemalteekse cultuur goed te kunnen ervaren, overnacht je tijdens het project bij gastgezinnen. In de weekeinden en in de laatste reisweek maak je kennis met het prachtige Guatemala. We bezoeken plekken die normaal niet door de reisbureaus worden aangedaan. Daarnaast ontbreken hoogtepunten als het meer van Atitlan en de Maya-ruïnes van Tikal niet.

Meehelpen?
Wil je een nuttige bijdrage leveren aan het bouwen van een huis voor een Guatemalteeks gezin of het helpen van de kinderen in de dagopvang?
Meld je dan aan voor dit project!

Kijk op onze site voor meer informatie. Hier vind je tevens ook andere interessante projecten die wij niet alleen in Guatemala maar ook in Thailand, Zuid-Afrika, Suriname, Sri-Lanka en Roemenië hebben!

www.commundo.nl

Hallo ,mijn naam is Sylvie ,belgische,heb tso toerisme gevolgd.
Nu volg ik noord -zuid, we hebben stage van begin jan-tot eind mei!heel dringend dus!
Ik ben op zoek naar een ontwikkelingsproject lieft ivm toerisme-ecotoerisme-kinderen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Peru ,maar Guatemala leek me ook wel interessant.
Ik heb 4jaar avondschool spaans gedaan , begrijp veel ,maar spreken is iets minder.
Laat spoedig iets weten

Hoi Sylvie,

Ik heb wel een contactpersoon voor je in Guatemala en ik heb jouw vraag aan haar doorgemaild. Nu wilt ze graag je emailadres hebben, zodat jullie dat samen verder kunnen bespreken. Kan je me je emailadres geven, dan zal ik die aan haar doormailen.

Groetjes,

Zora Tancak
Stichting Commundo

hey mijn naam is priya en in oktober studeer ik af aan de hoge school rotterdam bouwkunde. Min afstudeerrichting is projectontwikkelaar. Het lijkt mij heel interesant om te werken aan een bouwproject met voorkeur naaar zuid afrika en suriname.
Ik wil graag weten wat de taken zijn en waar voor je zelf moet zorgen. Reis onderdak eten verzekering ect.

Met vriendelijke groet
Priya Budhoo

Hoi Sylvie,

Mijn zus heeft als vrijwilliger gewerkt voor Los Ninos in Antigua Los Niños je hulp is daar heel erg welkom en je kunt er ook goedkoop Spaanse les krijgen!

groetjes

Caat