Boek uitgebracht: Backpacken over het spoor van de Transsiberie Express

Hallo. Ik ben Debby

Ik wil mij even voorstellen op dit forum. Ik lees veel forums en het leek me leuk dat ik er zelf ook eens in voor kom.
Ik heb heel wat landen bezocht afgelopen jaren. Vooral Azië trekt mij enorm.
Ik ben begonnen in 2002 met Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam. Drie maanden trok ik erop uit met een backpack samen met een reisvriendin.
Wij zijn door deze reis nogmaals teruggegaan in de afgelopen jaren naar Cambodja en Laos om dieper in het land een kijkje te nemen.:cheer:

We hebben 6 weken rond getrokken op gehuurde motorfietsen door het machtig mooie Laos en zijn zelfs per uit elkaar gevallen trein gaan reizen door Cambodja. Maleisie hebben we ook bezocht en ik ben met mijn partner toen maanden door Australië getrokken en de Filipijnen.

In 2010 maak ik een bijzondere reis. Ik zie helaas dat er maar weinig te vinden is over de langste treinreis van de wereld De transsiberie Express. Ik houd ieder jaar een site bij en zag tot mijn verbazing dat ik wel 50.000 bezoekers had in 2010 en heb toen besloten mijn grote reisverhaal om te zetten in een boek. Mijn droom werd werkelijkheid en heb ik er 4 jaar over gedaan om het boek uit te kunnen brengen.
Ik trek een maand lang met mijn moeder door Rusland. Stap uit en verblijf bij gastgezinnen zodat je echter het land leert kennen en niet binnen 5 dagen al in mongolie zat of China en ja alleen maar in een denderende trein hebt gezeten 160 uur lang.

Een maand trek ik door China, Onze droom was Tibet, maar die zat helaas toen dicht bij de grenzen. Huren paarden en komen in een prachtig gebied wat erg op Tibet lijkt. En trek een maand door het prachtige ongerepte Mongolie, Al met al een prachtige reis en een prachtig reisverhaal geworden. Je kan eens een kijkje nemen op de site.www.debpacker.nl Tevens zie je daar mijn interview staan!
En als je deze reis wilt gaan doen. Bestel mijn boek via de site met uiteraard een leuke korting!

Verder heb ik in Peru ook rondgereis, en huur daar ook een aantal dagen een motor. Prachtige reizen.
In Nepal trek ik ook anderhalve maand rond met mijn partner, trekken door de Himalaya gebergte en beklimmen de Annapurna. 5416 meter. de Thorungla Pass!

We komen net voor 2 maanden uit New Zealand. Met een eigen geregelde camper deze reis begaan. Het noorder en zuider eiland en hebben echt genoten van die allermooiste land wat er op de aardbol tot nu toe bestaat.

Al met al wat verre reizen gemaakt. En dat is nog lang niet klaar.

Bij deze wil ik iedereen zeggen. Niet zeggen, maar gewoon DOEN! Je leeft maar 1 x dus gaan…

Groetjes Debpacker!

Hoi Debby, welkom op Wereldwijzer! Leuk dat je je ervaringen met ons wilt delen.