Hey!
Gewoon een ideetje…
Als je klaar bent met school of je stopt ermee omdat je niet weet wat je moet doen, misschien is het dan een ideetje om een jaartje als au pair naar het buitenland te gaan, bijvoorbeeld naar Groot-Brittannië…
Ik zeg Groot-Brittannië omdat Engels een wereldtaal is, en dit is dan een perfecte manier om de taal beter te leren kennen, want zeg nou zelf… het is voor iedereen belangrijk om Engels goed te kunnen spreken, verstaan, lezen en schrijven…
Als au pair ben je in de weer met kinderen, haal je ze van school, ga je spelletjes met ze spelen, en overdag kan je naar language classes gaan in de plaatselijke stad/dorp…
Om je alvast een voorproefje te geven, verwijs ik je graag naar http://www.smartaupairs.com/tellafriend.aspx , hier kun je een filmpje zien van en door au pairs, zodat je een idee krijg wat het is om au pair te zijn…
Kijk wel uit waar je je inschrijft, en zijn helaas te veel au pair bureau’s waarbij ze de au pair en familie niet interviewen, met als gevolg dat je heel erg teleurgesteld kunt worden… en als het bureau ook geen back-up bied kan het zijn dat je opeens op straat staat in Engeland, en dan kun je er niks aan doen…
Een goed bureau is bijvoorbeeld Smartaupairs (www.smartaupairs.com), zij screenen alle au pairs en families, je hebt een Nederlands aanspreekpunt en je hebt volledige back-up tijdens je verblijf, zodat je altijd een vast punt heb waar je alles kan vragen en advies inwinnen… en je krijg een leuk welkomstpakket bij aankomst… en let op! Het is voor au pairs volledig GRATIS, geen kleine lettertjes, je hoeft nooit geen cent te betalen, maar het is wel veilig…
Bij Smartaupairs heb je trouwens ook de optie om een opleiding te volgen terwijl je au pair bent! Het zogenaamde NVQ (SPW in Nederland), meer informatie hierover kun je vinden op http://www.smartaupairs.com/news-read.aspx?news=38
Ik hoop dat dit stukje sommige van jullie op weg kan helpen,
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, je kunt altijd mailen naar [EMAIL=“Megan@smartaupairs.com”]Megan@smartaupairs.com
Groetjes Megan…