Is er iemand die Chinees/japans kan lezen?
Ik heb een plaatje met een tattoo maar wil
Graag de betekenis er van weten.
Alvast bedankt!
Gr.
Tika
Hoi Tika,
Nee, ik kan dat schrift niet. Er zijn ook veel verschillende soorten Aziatisch schrift.
Mocht niemand hier je kunnen helpen dan kan je eens proberen contact op te nemen met Tian van http://hanzismatter.blogspot.nl/ een blog met enkele voorbeelden van ‘chinese tattoos gone bad’
Een algemeen tattoo advies van mij: Denk heel goed na over wat je op je lijf laat tekenen/schrijven. Succes
Het Japanse schrift is een verzameling schrijfmethoden waarmee een Japanse tekst geschreven kan worden.
Het volledige schrift bestaat uit de volgende schrijfmethoden:
Daarnaast kent men in Japan Arabisch-Indische cijfers en het Romaji, Japanse woorden omgezet in het westerse (Latijnse) schrift. Romaji is niet echt een onderdeel uit het schrift, het is een transcriptiemethode.
De schrijfrichting van het Japans is van oudsher van boven naar beneden en van rechts naar links. Japanse boeken worden...
Het Chinese schrift (Chinees: 汉字 hànzì ([han tsɨ]?), 'Chinees karakter') is een logografisch schrift bestaande uit karakters dat wordt gebruikt om de Chinese talen te schrijven. De karakters zijn onder te verdelen in traditionele en vereenvoudigde karakters. De vereenvoudigde karakters zijn aangepast om ook een aantal andere Aziatische talen te schrijven. Het Chinese schrift is het oudste continu gebruikte schrift ter wereld. Vanwege het wijdverspreide huidige gebruik in Oost-Azië en In tegenste...
boven-naar-beneden, rechts-naar-links
Hangul (한글; RR: Han(-)geul; MR: Han'gŭl), in Noord-Korea Chosŏn'gŭl genoemd (조선글; RR: Joseon(-)geul; MR: Chosŏn'gŭl), is het schrift dat gebruikt wordt om Koreaans te schrijven. In tegenstelling tot het Chinese schrift, is Hangul fonetisch. Het bestaat uit 10 klinkers en 14 medeklinkers die als lettergrepen in een soort vierkantje worden gegroepeerd. Onder leiding van de Koreaanse koning Sejong de Grote (1397–1450) kwam het in 1443 of januari 1444 tot stand ...
Ik kan enigszins het vereenvoudigd Chinees lezen. Je mag me de afbeelding wel doorsturen, dan kijk ik voor je.
ik ken het mssn ook, ik ken japanse kanji…