Bestemming Onbekend

Vrijwilligerswerk in het buitenland

Ik heb al erg lang een passie voor, en een grote interesse in reizen.
Het liefst reis is later heel de wereld af…

[ame=“- YouTube”]Filmpje[/ame] >>>

Over Bestemming Onbekend

Je staat op het vliegveld helemaal klaar voor die welverdiende vakantie. Eindelijk rust, geen zorgen en lekker zonnen, shoppen en feesten. Maar dan… je krijgt het aanbod je tickets te verscheuren in ruil voor een reis naar onbekende bestemming. De enige informatie die je krijgt, is dat het een reis wordt om nooit te vergeten. Durf je die uitdaging aan en ga je voor het avontuur? Of ga je voor zekerheid en laat je deze unieke kans aan je voorbij gaan? Voor deze keuze staan vakantie vierende jongeren wanneer presentator Klaas van Kruistum ze vlak voor vertrek uitdaagt mee te doen aan het nieuwe EO-programma Bestemming Onbekend.

In dit programma krijgen jongeren de ervaring van hun leven door vrijwilligerswerk te gaan doen in landen zoals Kenia, de Verenigde Staten en in de sloppenwijken van Brazilië.
Ik vind het zelf een erg mooi programma, zeker als je van reizen houdt.

Ervaringen ontwikkelingshulp

Waar ik benieuwd naar raakte tijdens dit programma was wie er ook weleens ontwikkelingshulp heeft gedaan, in bijvoorbeeld Afrika of Azië, en of dit een aanrader is voor mensen die van reizen houden. Dit programma heeft mijn interesse best wel gewekt en ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn op het gebied van ontwikkelingshulp.

Bauke

cool!

Ik heb het programma nu 2x gezien en vind het geweldig.
het is dat ze mij niet zullen aanspreken als ik daar met 2 kleine kindjes sta, maar ik zou het zo gedaan hebben ‘in mijn tijd’.
ik heb me op onze reizen wel vaker afgevraagd wat je voor de locale bevolking zou kunen betekenen zonder dat het je een maand kost.
alleen tot nu toe heeft mijn eigen reislust het altijd nog gewonnen van de behoefte om maatschappelijk mijn steentje bij te dragen.
mochten we nu echt een keer voor lange periode weggaan dan is het zeker mijn bedoeling om onderweg wat meer te doen dan alleen kijken…
groetjes hanneke

Ik heb het programma nu een aantal keer gezien en ik vind het een superprogramma. Zelf heb ik nog nooit ontwikkelingswerk gedaan…
Als ik een weekendje weg geboekt zou hebben en ik krijg ook zo’n kans om een week naar een onbekende bestemming te gaan, zou ik het zeker doen. Maar m’n jaarlijkse Thailand-reis zou ik er iig niet voor laten schieten…

Ook een leuk programma.
Ikzelf zal niet meedoen, als ze me aanhouden, aangezien ik voor een maand naar venezuela/colombia ga :slight_smile: