Bergwandelen zomer 2012

Hoi,

Ik wil dit jaar, net als vorige zomer, weer de bergen in. Vorig jaar heb ik vanuit een camping in Oostenrijk (waar ik mijn tent en andere spulletjes kon stallen) een 7daagse tocht gemaakt. Ik ben toen van hut naar hut gelopen en dus 7 dagen ‘boven’ geweest. Na deze tocht ben ik nog een paar dagen gaan chillen in een stad, om naast actief bezig te zijn ook nog terrasjes te pakken en uit te kunnen gaan. Ik vond deze vakantie zo’n ultieme ervaring dat ik dit jaar sowieso weer wil gaan. Helaas wil geen van mijn vrienden mee en nu ben ik dus op zoek naar reismaatjes. Wie spreekt dit ook aan? Het is echt fantastisch!

Groeten Fanny

Ps. Ik ben een student van 26

Ik wil deze zomer ook nog graag een weekje gaan wandelen. Ik ben leraar wiskunde en gym en woon in Oldenzaal. Ik ben 33 jaar. Doordat ik vakantie heb in de zomervakantie en veel van mijn vrienden dan moeten werken, zoek ik ook nog een maatje om mee te wandelen.

Geen idee wat voor reisgenoot je zoekt, maar ik heb aardig wat ervaring met lopen in de bergen. Heb ook bij de NKBV een C1-cursus gletsjerlopen gevolgd (als je dat wat zegt). Gletsjerlopen is zeker geen must, maar ik vind het wel leuk om de hoogte op te zoeken. Maar het gaat me vooral om het lekker wandelen in de natuur.

Mocht je van gedachten wilt wisselen, dan merk ik het wel.

Typefoutje. Dat moet zijn 32. Ben bijna jarig vandaar :slight_smile:

Ik zou deze zomer ook eens willen rondtrekken, Oostenrijk is ook een vd mogelijkheden. Maar ik zou mijn border collie willen meenemen, je zou toevallig niet weten of Oostenrijk “hondvriendelijk” is?

Groeten Sarina

je kunt er in ieder geval prima met een hond door de bergen lopen, maar geen idee hoe ze er in hutten op reageren. Ik neem niet aan dat de de hond buiten wilt laten slapen? Er zijn wel van die kleine tentjes voor honden. Dat zal in ieder geval geen probleem zijn.

Daarnaast staat er niet dat Fanny per se in Oostenrijk wil wandelen.

Maarten

Mijn hond heeft al enige ervaring met bergen in de Ardennen, natuurlijk is het een groot verschil maar ik zou niet zonder haar willen vertrekken. Ze slaapt bij mij, ze is het niet gewoon om buiten te slapen. Ben nu wat opzoekingswerk aan het doen want iet alle landen laten honden toe… :frowning:

ben benieuwd naar je bevindingen

Hoi,

leuk dat jullie reageren! Ik zat er toevallig wel aan te denken naar Oostenrijk te gaan, maar sta ook open voor andere landen. Ik heb geen idee of je een hond mag meenemen. Vorig jaar wel eens een hond tegen gekomen hoog in de bergen, maar in de hut heb ik er nooit een gezien. Je zou eens een mailtje kunnen sturen naar iemand van de KNBV (vast een adres via de site te vinden). Maar waar zaten jullie precies aan te denken? Hoe lang zouden jullie willen wandelen? En hoe zit het conditioneel? Ik zit er aan te denken per dag zo’n 5 uur te lopen, en dan ongeveer 7 dagen achter elkaar.

Groetjes Fanny

5uur per dag lopen is zeker te doen, ik heb het alleen nog maar gedaan in de ardennen toen klommen we ook wel. Heb jij al ervaring?

Ik ben gewend wat langer te wandelen, maar ik ben ook gewend stukken alleen te wandelen en ik plan mijn routes meestal zo dat het bijvoorbeeld mogelijk is aan het eind van de dag nog een stukje extra te pakken naar een top die niet op de route naar de volgende hut ligt, dus ik vind 5 uur ook prima.

Conditie ie prima dus.

Verder zit ik te denken aan een week of 10 dagen ofzo. Als het langer zou zijn, kan ik daar ook nog over nadenken.

De vakantie moet sowieso een beetje gevuld worden natuurlijk.

Heeft één van jullie toevallig MSN (ik weet het,… het is een beetje uit de tijd, maar ik heb nog steeds geen facebook ofzo. Misschien toch een keer tijd.). Kan in dit geval helpen iets sneller te reageren op elkaar. Ik wil mijn mailadres dan wel even prive sturen.

Zou je dat zien zitte moest mijn hond meegaan?

Geen ervaring mee, maar ik heb wel eens honden in de bergen zien lopen en die lopen meestal best makkelijk om hoog.

Ik zal niet zeggen dat ik een enorm dierenmens ben, maar ik heb er ook geen enkel probleem mee. Lijkt me wel een geinige ervaring.

Het is een echte mensenvriend en geeft zeker geen last :slight_smile:
als je verder wilt praten via msn geef gerust uw e-mailadres in privébericht

consider it done

jammer dat hier niet meer op gereageerd wordt. Zijn er nog meer mensen die zin hebben?

Heb ook wel zin om nog een wandeling te doen midden juli, hebben jullie al plannen?