Ik wil dit jaar, net als vorige zomer, weer de bergen in. Vorig jaar heb ik vanuit een camping in Oostenrijk (waar ik mijn tent en andere spulletjes kon stallen) een 7daagse tocht gemaakt. Ik ben toen van hut naar hut gelopen en dus 7 dagen ‘boven’ geweest. Dit vond ik zo’n ultieme ervaring dat ik dit jaar sowieso weer wil gaan. Helaas wil geen van mijn vrienden mee en nu ben ik dus op zoek naar reismaatjes. Wie spreekt dit ook aan? Het is echt fantastisch!
Ik houd ook erg van bergwandelen, heb alleen nog nooit een huttentocht gemaakt, maar dat lijkt me wel een hele leuke ervaring. ik ben alvast een beetje aan het zoeken wat ik van de zomer kan doen en dit lijkt me best wel wat. Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan zo’n 7-daagse tocht???
groetjes Vera (ik ben trouwens een studente van 19)
leuk dat je reageert.
Ik denk dat je gemiddeld aan een zevendaagse tocht zo’n 300 euro kwijt bent. Maar het ligt ook heel erg aan wat je wilt en in welk gebied je zit. Sommige hutten zijn erg goedkoop terwijl anderen weer wat prijziger zijn. Ook ligt het natuurlijk aan je jezelf, wij dronken ook wel wat biertjes iedere dag en namen soms wat uitgebreidere maaltijden.
Verder is het best een goedkope vakantie als je met de trein reist en op de camping overnacht (of misschien wil je alleen wandelen en daarna direct terug wilt reizen naar NL). Wij hebben namelijk vóór en na de tocht nog een paar dagen op een camping aan de voet van de berg gestaan om even uit te rusten. Op die camping konden we ook onze overbodige spullen stallen, zoals de tent en wat kleding. Anders is je backpack wel erg zwaar om mee te wandelen.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt en gaat besluiten. Het is iig een unieke ervaring!
Ik ben ook van plan om te gaan trekken deze zomer (september) in Europa.
Helaas heeft een vriendin van mij afgezegd wegens slechte examens dus ben ik op zoek naar nieuwe enthousiastelingen. Het zou geen wandeling van hut naar hut zijn, maar eerder wildkamperen.