Ben jij van plan om in 2012 te gaan emigreren?

Het nieuwe jaar is weer begonnen! Ga jij in 2012 emigreren?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik vertrek half 2012 naar Aruba om een therapeutische praktijk te starten. Ik ben bezig met alle vergunningen die nodig zijn. Ik ben voedingstherapeut en Journeytherapeut en op deze gebieden is er nog te weinig op Aruba.

Ja, ook wij zijn van plan dit jaar, en hopenlijk half dit jaar dus te emigreren.
Naar Curacao!:wereld: Wij daar al een huis gekocht, nu op zoek zijn naar werk, maar daar straks na onze verbouwing, een eigen appartementen/gasthouse te beginnen! :cheer:We wilden eerst in nederland verder proberen te sparen, maar besloten. Dat op Curacao te gaan doen…>>>want dan kunnen we tussen de bedrijven door alvast gaan genieten…:zon02:en verder bouwen!

Wij gaan in 2012 emigreren naar Frankrijk. Samen met onze kinderen van 4 en 6 jaar zullen wij in Moutier Malcard (Creuse, Frankrijk) onze watermolen betrekken en er een B&B (chambre d’hotes) en mini camping gaan realiseren!

Succes!! Doen waar jullie mee bezig zijn, en willen doen…dan komen jullie er vast en zeker!
Doen wij ook hoor!

Ben benieuwd, hoe het jullie gaat verlopen, is het een beetje te doen werk vinden op Curacao??
Succes met jullie plannen en dromen!

Dank je, jullie ook!
Nou ja we denken zo, waar een wil is, is een weg…we staan open voor verschillende dingen, en dat is dan totdat we voor ons zelf echt kunnen beginnen, en dat willen we ook weer verder gaan uitbreiden!
Maar begin is er, de droom…en huis… dus eerste stappen zijn gezet!

Ik vind het opvallend dat veel mensen het ‘slechte klimaat’ als beweegreden hanteren voor hun emigratie plannen. Met alle respect maar screen het toekomstige land/streek ook op andere punten en zeker ook de nadelen…

Persoonlijk zou ik graag naar Scandinavië willen omdat de levensstandaard daar vergelijkbaar of zelfs beter is dan die in Nederland. De rust en de ruimte en uiteraard de prachtige natuur trekken mij eveneens heel erg. Peru of vele andere Zuid Amerikaanse interesseren mij eveneens enorm maar mocht de emigratie niet vlekkeloos verlopen dan is een terugkeer naar NL moeilijker dan vanuit een Scandinavisch land.

Ik hoop dat het er ooit van gaat komen maar misschien ben ik te voorzichtig en wordt ik later een oude zeur die nog steeds op Nederland loopt te fitten… Indien er mensen zijn die woonachtig zijn in Zweden en/of Noorwegen en een camping runnen, ik kom graag met jullie in contact. Wellicht is er dan een keer wat te regelen om als vrijwilliger te komen rondneuzen.

Op de Scandinavië-dag in Hoevelaken ga ik binnenkort eens inspiratie en informatie halen: http://noorwegen.placement.nl/default.aspx?menu=687&id=2076

Hopelijk kunnen in dit topic ervaringen en informatie uitgewisseld worden die ons allen een stapje dichter bij onze persoonlijke droomverwezenlijking brengen! :chin:

Hoi hoi, misschien ben je wel te voorzichtig, maar geeft niet. Je moet het pas doen, als je er met volle honderd procent achter staat! En Scandinavie ook mooi…voor ieder wat wils he?
Maar wij er ook goed overnagedacht, maar kwamen op Curacao uit, niet alleen het weer hoor haha, nee ook hoe ze daar leven, hoe het daar aan toe gaat, ook rustiger etc, etc…het hele pakket zal ik maar zeggen! En ja, altijd een grote stap. Maar wij hebben zoiets, dit is ons begin, misschien blijven we er ons hele leven, en misschien gaan we nog verder, of ergens anders naar toe, de tijd zal het leren!! Terug denk ik niet, misschien evt. wat vaker naar nederland, dan we dachten…maar dan moet er eentje van ons wel zo,n erge heimwee krijgen, ja dan geen andere oplossing natuurlijk. Maar dan maakt het volgens mij niet zo uit, waar je op dat moment zit, als je terug wil…je bent er gekomen ook toch?? Maar heelveel succes met je dromen alvast, en wie weet…

Emigreren niet maar ik zou wel een tijdje in het buitenland willen werken. Maar waar te beginnen en hoe iets te vinden… Erg lastig.

Na 48 jaar in Nederland te hebben gewoond,verlaat ik Nederland voor goed.Ik ga terug naar mijn geboorte eiland,Aruba. Mijn kinderen en kleinkinderen blijven ,helaas, achter. Maar zij zeggen, Mam,het is tijd om aan jezelf te denken en Wijk hebben dan ook een vakantie adres. Het zal moeilijk worded,in het begin,maar in Nederland heb ik het al 48 jaar moeilijk. Ik heb n blanke huidskleur,maar wordt gediscrimineerd door domme mensen. Dat is echter niet de reden van Mijn vertrek. Ik heb gewoon heimwee en het wordt ieder jaar erger. Ik ga nu genie ten van Mijn pensioen. Ik wens een ieder,die uit Nederland vertrekt,heel veel geluk toe. Kies voor jezelf,volg je hart,maar bereid alles goed voor. SUKSES, Groetjes Marva:vak02::vak02:

Juist Marva, je hart volgen, en gewoon doen!
En klopt, nederland discrimineerd vaak, heb je daar geen last van, met al die nationaleteiten. Maar veel succes, en ach…je kinderen, en kleinkinderen komen echt wel op bezoek hoor…

1 like