Beheren van een hotel in Costa Rica

Wie is er enthousiast en heeft kennis van een hotel te beheren en de spaanse taal ??

We zoeken iemand of een koppeltje,om met ingang van half Dec 2010 ,voor 16 dagen (als gewenst langer,maar dan samen met ons),samen met 3 stagiaires onze 2 kleinschallige tokos te beheren,in ruil voor een schat aan ervaring en een mooie mogelijkheid om de spaanse taal uit te breiden.
Dit is op basis van kost en inwoning.
onze website is www.dospalmascr.com
Hoop snel wat te vernemen.

Groetjes,

Peter en Flor

Beste Peter en Flor,

Wij zagen toevallig jullie vraag en willen er graag over nadenken dit te gaan doen, als wij voor jullie interessante kandidaten zijn. Wij zijn twee vrouwen van 62 en 65 en nog erg actief. We hebben geen ervaring met horeca, maar hebben wel veel ervaring met organiseren en leidinggeven, zijn allebei erh praktisch, betrouwbaar en erg handig (een van ons beiden is ook nog loodgieter!). We zijn allebei psycholoog en hebben in grote organisaties gewerkt (respectievelijk een GGZ organisatie en een universiteit).
Wat talen betreft, we spreken beiden goed Engels en ik spreek daarnaast nog Frans en Spaans, allebei op een goed niveau (ik deed vorig jaar 8 weken vrijwilligerswerk in Argentinië en dit jaar in Peru).

Als jullie in ons geïnteresseerd zijn hebben we een aantal vragen:
-Wat houden de werkzaamheden in? hoeveel personeel is er aanwezig en wat zijn hun werkzaamheden?

  • Er is sprake van 3 stagiaires, wat is hun kennisniveau en moeten die nog extra begeleid worden?
  • Hoeveel kamers/gasten heeft het hotel gemiddeld in deze tijd en komen die meestal kort of voor langere tijd?
  • Het is een hotel, betekent dat dat er alleen ontbijt geserveerd wordt? Is daar iemand verantwoordelijk voor of hoort dat bij de taken?
  • Het gaat om twee hotels; hoe ver liggen die van elkaar vandaan? Moet er in beiden steeds iemand aanwezig zijn?

We horen graag jullie reactie!

Ineke en Emma
Amsterdam

Hoi Peter en Flor,
Dat klinkt erg interessant. Ik zoek sinds een paar weken naar een dergelijk voorstel. Wij, ik en mijn vriendinnetje Kim willen de komende winter ons in midden-Amerika gaan orienteren om daar iets te gaan beginnen.
Samen hebben we een theatraal pannenkoeken restaurantje waarmee we in de zomermaanden langs europese festivals gaan.
Wij zouden het liefst van begin oktober tot maart in Costa Rica zijn. Ons zou het dan heel goed uitkomen om een periode of misschien een aantal periodes voor jullie te werken.
Alletwee hebben we ervaring in de horeca. Ik heb 6 jaar een evenementen en film catering bedrijfje gehad en Kim heeft naast haar dans carriere ook baantjes in cafe en restaurant gehad. In een hotel heb ik schoonmaker gewerkt.
Spaans spreek ik redelijk, al ben ik nooit in Costa Rica geweest, maar heb het in Spanje en Argentinie geleerd, Kim redt zich ook aardig met Spaans
Het lijkt ons leuk om verder te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Wij zijn nog twee weken aan touren in Duitsland , dus niet constant heel actief op het internet, maar daarna rijden we terug naar Nederland en hebben wat meer tijd. Mochten jullie meer over ons willen weten, dan zou je op onze websites kunnen kijken;
www.kimbadira.com of www.willingwheels.com.
Natuurlijk zouden we het ook leuk vinden als jullie contact met ons opnemen voor een eventueel vervolg traject.
vriendelijke groetjes,
Joris de Jongh
0031(6)286 88 006
en
Kim Kwaaitaal

Hoi allemaal,

erg bedankt voor jullie enthousiaste mail !!!

We hebben onze plan veranderd en gaan toch niet op vakantie,helaas voor ons maar we hebben ons er al bij neergelegd.

Nogmaals bedankt !!

Groetjes,

Peter