Hallo! Binnenkort ga ik naar New York en nu lees ik ineens allemaal vreselijke verhalen over bedbugs… Heeft iemand hier ervaring mee en misschien ook tips wat je er zelf aan kunt doen? Ik hoop niet dat er al te veel winkels e.d. gesloten worden, zou toch erg jammer zijn!
Winkels gesloten? Nee hoor. Bedbugs kunnen overal voorkomen. Het zijn hele kleine vliegjes, die kunnen ieder raam binnenvliegen. Toevallig zijn bedbodems en onderkanten van matrassen een heerlijke plek voor ze, omdat er nooit iemand komt. Ze kunnen daar ongestoord voortplanten. Vandaar de naam die ze in hostels vaak hebben.
Meestal komen ze midden in de nacht eruit zetten en tegen de tijd dat je ze wilt bestrijden, zijn ze alweer teruggekropen in de kleinste hoekjes en gaatjes.
Als bedbugs kunnen worden bestreden. Als ze worden gevonden, gaat de kamer meteen in quarantaine, alles moet grondig worden gereinigd.
Bedbugs vormen geen nationale bedreiging, waardoor ineens noodtoestand in een complete stad wordt uitgeroepen. Wees dus gerust. Als ze in je kamer worden gevonden, moet je hoogstens naar een andere kamer verhuizen. ![]()
/edit: kennelijk vliegen ze niet (dat was wat het hostel in Halifax mij vertelde). Meer over de bedbugs vind je hier: Bedwants - Wikipedia
Dankjewel voor je reactie! Ik las dat bericht net op de Telegraaf.nl, stond dat er al winkelketens gesloten waren enzo… We wachten het maar af!
Misschien kun je ook iets met de link die in dit artikel op de telegraaf staat.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7741575/__Wandluizen_teisteren_hotels_NY__.html?p=9,1
Mijn ervaringen met Telegraaf zijn dat het halve verhalen zijn. Het kost een hoop meer dan een bedbugsplaag om New York plat te leggen.