Ik heb in oktober 3 weken om Marokko te ontdekken. Echter, ik zou ook graag de taal leren. Is het te doen om superintensief in 1 week wat basisdingen van de taal te leren, om vervolgens 2 / 2,5 week rond te trekken?
Er zijn wel organisaties die dit regelen, maar zelden zit er een week bij. Daarnaast is de intensieve variant alsnog max. 6 lesuren van 45 minuten.
hallo, ik was reeds een 20tal keer in Marokko en ben ginder intussen aan het bouwen en een project aan het opstarten (www.tigmi-ntaourirt.com). Ik heb reeds 2 jaar les gehad (wel maar 1,5u per week) en ik kan je verzekeren dat je op één week intensieve cursus niet ver komt, enkel misschien de latijnse schrijfwijze van het darija leren uitspreken en dan kan je je behelpen met een reiswoordenboekje. Ik probeer intussen ook het tamazight (berbers) onder de knie te krijgen en na 5jaar kan ik de conversaties een beetje volgen als de mensen traag spreken en ik mij 100% concentreer. Dus bij deze: succes!:cheer:
Je kan het best een privé leraar inhuren die je eventueel een soort taalbad geeft. Als je dagelijks de basistaal meekrijgt, kan je na een week wel de basiszinnen kennen. Via google kan je privé leraars opzoeken
Inderdaad, aangepaste privé-les lijkt me dan het interessantste. Je kan op die manier zelf aangeven welke zinnetjes en woordjes je het liefst leert zodat je ze daarna meteen kan oefenen tijdens je reis.
Ik heb zelf lessen gevolgd bij een vrouw in Ouarzazate gedurende een paar weken… Fijne ervaring!