Bamboo guesthouse/hotel

Is Bamboo guest house (http://www.bamboo-hotel.com/) dezelfde als Bamboo hotel? Ik ben nu helemaal in de war. Het Bamboo guesthouse is in Bijilo, heeft geen zwembad en geen wifi volgens hun site en het Bamboo hotel is in Kololi en heeft een zwembad en wifi. Heeft iemand enig idee hoe dit zit?

Ik vermoed dat het dezelfde is, maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet. Ik lees ook dat ze geen zwembad hebben terwijl ik bij een reisaanbieder Het Bamboo hotel mét zwembad zie! Bijilo ligt tegen Kololi aan en het lijkt me sterk dat er 2 met dezelfde naam zo vlak bij elkaar liggen. Op Zoover lees ik inderdaad dat de Wifi soms wegvalt terwijl ze zelf claimen het (nog) niet aan te bieden…

Ik snap 'em ook niet helemaal. Benieuwd of iemand het wel weet!

Ik heb vorige week in het Bamboo Hotel geslapen (hier: Google Maps). Deze is wel degelijk anders dan het hotel van je link.
Bamboo hotel had wel een prima zwembad en ook wifi. Wifi was echter erg traag en onbetrouwbaar (maar in mijn ervaring was dat bij alle hotels in de omgeving).
Prima hotel overigens, wel klein en niet veel gasten toen ik er was. Dus als je rust zoekt of er elke dag op uit trekt is het een prima hotel. Doe je het voor de gezelligheid en animatie zul je een andere accomodatie moeten zoeken.

Bamboo Hotel ligt dus net buiten Kololi en naast het bekende Djeliba hotel

Nou ik heb het antwoord op mijn vraag zelf al gevonden. Het is dus niet hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 2 nachten in Casa Carla geslapen. Achteraf had ik wel spijt dat ik niet naar Bamboo guesthouse was gegaan in Bijilo. Dat was goedkoper en ook veeeel dichterbij het strand en sinds 2011 ga ik elke keer naar hun beachbar (van Bamboo guesthouse) als ik naar het strand ga. Maar kwam er dus nu pas achter dat die beachbar bij het guesthouse hoort!!! Helaas is hun site niet up to date. Een 2 persoonskamer kost 800 Dalasi en ze hebben nu wel een zwembad schijnt. Volgende keer lekker naar Bamboo guesthouse!

@ sweetananas, weet je waar bamboo guesthouse ongeveer ligt? Ik kan het niet vinden op een kaart. Hun email werkt niet, dus daar kan ik het niet vragen. Moet je ver lopen om bij het strand te komen?

Ik ben nog nooit bij Bamboo guesthouse geweest alleen bij hun bar op het strand. Tegen mij zeiden ze dat het vlakbij was. Dus dan is het heel dicht bij strand. Ik ging altijd naar hun beachbar toen ik nog in Brusubi overnachtte (dat was wel ‘ver’ lopen vond ik). Jammer dat hun e-mail niet meer werkt.

1 like

Waar zit de beachbar? Ziet er ook erg leuk uit! (maar ook die kan ik niet vinden) heb je enige referentiepunten?

Hmmz enige referentiepunten… ik zal het proberen: je moet richting Tanji. Als je een taxi of busje neemt (7 dalasi iniedergeval vorig jaar was het die prijs) dan ga je door Brusubi richting Tanji. Maar je gaat er misschien 400 meter of 500 meter (ben niet zo goed in afstanden schatten) na het passeren van de turntable eruit. Bij een internetcafe aan je rechterhand (als je met je gezicht richting Tanji staat) ernaast zit een Amerikaanse shop ofzo daar moet je rechts. En dan ongeveer in 10 minuten loop je in een weer war van paadjes naar het strand. Ik zou dan wel telkens de weg vragen anders kan je het strand niet echt vinden.
Wat je ook kan doen is vanaf Lemon Creek of Senegambia via het strand richting Tanji lopen en dan kom je op een gegeven moment ook bij de beach bar. De beach bar zelf is heel simpel. Als je wat drinken koopt mag je gratis op een bedje liggen. Ik vind het er heel relaxt omdat er niet zoveel toeristen zijn.

Maar zoek je een goedkope plek om te slapen want dan weet ik er nog wel 1…

Ik zoek nog een plaats om te slapen, dus als je iets weet…