Ik ben terug uit Thailand en nu alweer opzoek naar een volgende uitdaging !
Ik twijfel heel erg of ik weer terug moet naar Bali of vietnam (nog nooit geweest ) please kom met goede argumenten haha Bali is geweldig en was mijn eerste ervaring met azie en heeft iets met mij gedaan , aan de andere kant hoor ik veel goeds over vietnam maar heb er geen goed beeld over!
Ik vind Bali leuker dan Vietnam, maar toch zou ik je Vietnam aanraden.
Bali is veelzijdig en er is steeds wat nieuws te ontdekken, maar Vietnam is ook zeer divers. Mooie landschappen, tempels, lekker eten. Mijn hoogtepunt in Vietnam is het noorden, omgeving Sapa. Mooi om een trekking te doen en kleurrijke bergvolkeren te zien.
Voordeel van Bali is echter dat de reisafstanden korter zijn. Dat het weer gemiddeld warmer is. Dat je er mooier kan duiken.
Hoeveel tijd heb je? Voor Vietnam heb je toch meer reistijd nodig.
Ben in beide landen geweest (Vietnam 1x, Bali 2x) en kom zeker nog een keer naar Bali maar ik zou momenteel ook eerst voor Vietnam kiezen. Je merkt dat het toerisme daar steeds drukker wordt waardoor de charme er soms af gaat. 25 jaar geleden was een brommer nog uniek, nu is een auto nog uniek maar dat zal niet meer lang duren. Leuk om te zien hoe ze alles vervoeren op die brommertjes zoals ganzen of koelkasten. De keerzijde is dat de wegen ook niet zo goed zijn waardoor je soms lange reistijden hebt.
Het noorden is mooi vanwege de natuur, het zuiden voor de geschiedenis. Lastige keuze, het eten is in beide landen lekker Ik zou het laten afhangen van het aantal vakantiedagen.
Viet Nam!!! bali is prachtig maar Viet Nam is zooo divers… Prachtige landschappen!! geweldig volk… voor Vietnam ( noord naar zuid bijv) heb je in mijn ogen minimaal drie en n halve week nodig… Tenzij je wilt haasten. Ik was er 5 weken ong en heb iedere dag enorm genoten… Het is heel veel zijdig! Maar ik zou zeggen… Lees wat reisverslagen op bijv waarbenjij.nu…
Wij waren in 2010 in Vietnam en zijn op slag verliefd geworden op het land. Alles is ontzettend makkelijk te regelen. Wel heb je een soort van grote toeristentrek via een bepaalde min of meer vaststaande route.
Probeer daar af en toe vanaf te stappen en je hebt de meest bijzondere ontmoetingen.
Hoogtepunten voor ons waren wel Ba Be National Park en Quan Lan (ten noorden van Halong Bay). Beide in het noorden van Vietnam.
Het noorden vonden wij sowieso het mooist, maar daarover lopen de meningen wel uiteen.
Of het mooier/leuker is dan Bali kan ik je nog niet vertellen, want op Bali zijn wij nog niet geweest. Daarop ori"enteren wij ons momenteel.