Bagagetag

Beste leden,

Mijn passie voor het reizen heeft mij al op veel mooie en interessante plekken gebracht. Echter ben je tijdens je reis natuurlijk erg afhankelijk van je bagage en wat je vooraf hebt bedacht om mee te nemen. Uit ervaring kan ik meedelen, dat het niet echt fijn is om tijdens je reis bagage kwijt te raken. Om die reden ben ik sindskort betrokken bij MousTag. Hieronder vind je het persbericht van MousTag en meer informatie kun je vinden op http://www.moustag.com/, Facebook en Instagram. Ik hoor graag wat jullie, als medereizigers, hiervan vinden.

Groet,

Martijn

Verloren bagage behoort tot de verleden tijd

Iedere dag zijn er duizenden stukken bagage die zoekraken, niet alleen op het vliegveld, maar vooral ook daarbuiten. MousTag is de eerste volledig interactieve bagage tag ter wereld. Met behulp van de tag wordt de kans groter dat je jouw bagage weer terug krijgt, omdat de vinder contact met je kan opnemen zonder je naam en adres nodig te hebben. Met behulp van de App voor iOS en Android kun je zelfs je locatie opslaan en al je avonturen delen met familie en vrienden. Na afloop van je reis kun je hierdoor exact zien waar je allemaal geweest bent.

*MousTag is ontwikkelt door- en vanuit de gedachten van reizigers. Iedere dag zijn er duizenden stukken bagage die zoekraken. Iedere dag worden er ook weer veel van deze zoekgeraakte bagage terug gevonden. Maar veel van deze bagage wordt uiteindelijk nooit bij de rechtmatige eigenaar teruggebracht, doordat deze niet meer gevonden kan worden. Traditionele bagagelabels worden verwijderd nadat je het vliegveld verlaat en kunnen informatie bevatten die niet voor iedereen beschikbaar mag zijn. Buiten het vliegveld is de kans zeer klein dat bagage teruggebracht kan worden naar de rechtmatige eigenaar, simpelweg omdat niet bekend is van de bagage is. De bagage tag van MousTag is duurzaam en behouden je privacy, maar maken het toch mogelijk voor de vinder om de bagage bij de rechtmatige eigenaar af te leveren.

Wanneer het voorval plaatsvindt dat je bagage zoekraakt, maak hier dan een melding van in je persoonlijke account van de App en voeg hier een persoonlijk bericht aan toe voor de mogelijke vinder. Dit kan bijvoorbeeld een mooie manier zijn om een beloning uit te loven voor deze mogelijke vinder. Zodra je bagage is gevonden, de vinder kan je benaderen door middel van een e-mail met behulp van een NFC- of QR-code scan of door je persoonlijke URL van de website.

Je krijgt als eigenaar van de tag direct een melding waar je verloren bagage zich bevindt en dit biedt de mogelijkheid om een afspraak te maken om de bagage terug te krijgen. Je hebt je bagage terug, voordat je door hebt dat je het kwijt bent!

Naast dat MousTag een oplossing biedt voor het terugbrengen van verloren bagage, kun je door middel van de tag ook een online reisschema bijhouden. Met behulp van de App in combinatie met de tag kun je in een paar seconden aangeven op welke locatie je je bevindt. Iedere willekeurige locatie kun je aanvullen met een afbeelding en een korte beschrijving. Je reis en avonturen worden vervolgens weergegeven in een landkaart, die je kunt delen met je familie en vrienden. Ben je vergeten een locatie toe te voegen? Geen probleem! Log in via de website en beheer je locaties. Update, verwijder of zelfs locaties toevoegen wanneer je er een hebt gemist onderweg. Je eigen reisschema maken was nog nooit zo makkelijk!

Indien iemand anders de informatie op de tag benaderd, krijgt deze een overzicht (indien je dit toestaat) van je laatste bezochten locaties. Laten zien waar je bent geweest en wat je hebt gedaan, was nog nooit zo leuk en makkelijk. Wanneer je voor een bepaalde periode aan het reizen bent, krijg je vaak de vraag te horen; ‘hoe lang ben je al onderweg en waar ben je geweest?’. Vertel het ze niet, maar laat het ze zien in je persoonlijke online reisschema!*