Hallo allemaal,
Mijn naam is Joe (man/26) en ben op zoek naar een of meerdere avontuurlijke reisgenoten.
Ik heb nog geen concrete plannen, behalve dat ik wil vertrekken eind april 2013. Graag zou ik voor een periode van ongeveer 3 maanden (maar dit is redelijk vrij), gaan backpacken en/of vrijwilligerswerk gaan doen in bijvoorbeeld China. Indien mogelijk hier en daar ook betaald werken/of tegen kost en inwoning, om zo lang mogelijk op reis te kunnen blijven.
Ook speel ik met de gedachte om op een ludieke manier naar China te reizen en dat bijvoorbeeld te laten sponsoren. (op de fiets :)) Helaas kost vrijwilligerswerk toch vaak geld, terwijl wanneer je backpacked en daar al bent, het vaak alleen nog om je eigen onderdak en hier en daar wat bijbetalen zal gaan. Maar ook dit is open voor suggesties/discussie 
Als ik genoeg geld zou hebben zou ik volgende week al gaan, en ook kunnen, maar dit is helaas niet het geval. Dus tot eind april nog wat geld sparen en dan op reis, of eerder met bijvoorbeeld sponsors.
Wie wil er mee, of heeft suggesties/ideeen? 
Toevoegen/mailen/spammen… het mag allemaal : avarageme@gmail.com
Wie weet tot binnenkort 
Joe
Hi Joe,
Leuk dat je naar China gaat.
Ik ben 2 jaar geleden daar geweest met de combi Vietnam.
Wij hadden toen maar 5 weken maar hebben een heleboel kunnen zien en doen.
Backbacken daar gaat best gemakkelijk.
In alle hostels spreken ze goed Engels. Reizen in dit mega land gaat het beste per trein of bus of binnenlandse vluchten (zijn niet mega duur)
Enne… ze zijn daar ook gek op fietsen :0 dus dat komt goed uit.
Ze zijn in China vooral op zoek naar vrijwilligers die Engels beheersen en dit aan anderen willen leren.
In hostels komen veel studenten (chinees) zelf al vragen als je dit ziet zitten.
Ons is het niet gelukt voor inwoning maar wel voor een gratis maaltijd, rondleiding door een stad, familie bezoek, lenen van een fiets voor een dag enz.
Maar wij hebben er ook niet zo achteraan gezeten. Wij vonden het op dat moment gewoon erg leuk om te doen.
China is gigantisch groot, schoon, goed vervoer.
Kijk van te voren goed waar je echt heen wil, wij hebben ons verkeken op de afstanden en tijden die wij moesten reizen om ergens te komen. Zeker met een weinig geld
Als je kans krijgt; naar Tibet!
TIP: neem een menukaart mee met chinees/ naar Engels om aan te wijzen.
Ze spreken in de restaurants geen Engels. In de grote plaatsen vaak plaatjes bij een menu maar niet in de dorpjes.
Zal kijken of ik hem nog digitaal voor je heb.
Wij gaan vertrekken begin maart richting Azië (starten in India onze wereldreis) en nemen dan ook zuiden van China weer mee.
Zo mooi!
Geniet!
Groetjes
Femke