Wij, een echtpaar van 35 jaar met 2 kinderen, zijn ons aan het orienteren op een verblijf in Italie. Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben al eens een kortere periode in Italie gewerkt. Tevens daar getrouwd en tientallen keren geweest op vakantie.
Wat we in gedachten hebben is om eerst een periode een huis te huren en bij voorkeur een B&B uit te baten, om te bekijken of dit definitief iets voor ons is. Vandaar dat we niet meteen een huis willen kopen, maar dus mensen zoeken die tijdelijk een huurder of uitbater zoeken, omdat ze zelf bv op reis gaan, hun huis willen verkopen etc.
Ziet u mogelijkheden bij uzelf of in uw netwerk om met mensen in contact te komen waar voor ons een match mee te maken zou zijn?
Ook mijn gezin en ik hebben dezelfde plannen. Mijn man gaat volgende maand vrijwilligerswerk doen bij een B&B in Umbrie. Hopelijk kan hij daar al verschillende contacten leggen. Zo kan hij zeker al ervaren hoe het is om te leven en te werken in ons geliefde Italie. Is het jullie al gelukt om iets te vinden?
In Montefollonico (Toscane ) zijn twee naast elkaar gelegen huizen te koop. Het ene is een B&B. Tussen die twee ligt een tuin die in twee gedeeltes verdeeld is. Afstand naar de stadspoort ongeveer 10 minuten lopen. Vanuit één raam: uitzicht op Montepulciano.