Ik ben al ruim een jaar met het idee ah rondlopen om te vertrekken uit België. Ik heb het hier gezien en ben het weer en de stress beu…ik wil leven. Mijn gedachte gaat uit naar Frankrijk. Ik wil daar graag een kleinschalige, zeer gezellige B&B opstarten. Nu ben ik een alleenstaande moeder met een kind van bijna 11 jaar en zou ik het wel durven maar zou het fijn vinden om wat morele steun en een bondgenootje daar te hebben. Welke, liefst ook alleenstaande moeder ziet het zitten om de krachten en energie te bundelen en een geweldige toekomst voor ons uit te stippelen, samen met de kinderen die dan ook direct bondgenootjes hebben.
We kunnen samen bespreken hoe we de zaken zullen aanpakken en kijken wat we samen kunnen investeren.
Wacht niet op de toekomst want die is nu!!!
Leuk plan! Ik ben zelf ook alleenstaande moeder en heb een zoontje van 6. Ik droom ook wel van zoiets.
Ik ben er zelf nog over aan het twijfelen. Hier heb ik alles net goed voor elkaar en kan net rondkomen met mijn onderneming, vandaar. Wel ideaal om zoiets te beginnen met een andere alleenstaande moeder. Misschien in de toekomst. Ik hoop dat het je gaat lukken. Supersucces!!
Patricia.
Welkom op wereldwijzer! Wat een leuk plan! Je kunt je vraag het beste in het Frankrijkforum stellen, daar heb je de meeste kans op een nuttig antwoord!
Goed idee. Wij denken over hetzelfde na. Alleen hebben we bij ons thuis een ander probleem. Ik wil naar Frankrijk en dan of de Provence, maar eigenlijk te duur. De regio Béziers is zeker qua aankoop gunstiger. Ik denk ook aan de regio Charente Maritime. Daar heb ik in de buurt van Poitiers namelijk kennissen. Mijn partner wil het liefst naar Karinthië
Ik zou veel googlen. Ik ben veel te weten gekomen op de site van Nederlanders in Frankrijk. De heer Wim van Teeflen heeft erg veel kennis ook van belastingen etc.
Wens je veel succes! Hoor graag of je de stap durft te nemen.