Auto verschepen of verkopen na reis?

Ik ben met een Surinaamse auto naar Brazilië gereden en ga binnenkort terug naar NL. De auto invoeren in NL is te kostbaar, dus ik hoop hem te kunnen verkopen in Brazilië. Optie twee zou zijn om hem terug te verschepen naar Suriname om hem daar te verkopen.

Kan iemand mij vertellen of ik de auto (Toyota Hilux) inderdaad niet kan verkopen in Brazilië (of in een van de omliggende landen) en heeft iemand suggesties voor een bedrijf die de auto naar Paramaribo kan verschepen?
Alvast bedankt, Laurine

Hoe oud en welk model is het exact Laurine ?

Ixke, de auto is een Toyota Hilux, 2.8 diesel uit 2001. Hij heeft 208.000 km op de teller staan. Als je wilt kan ik een foto mailen. Groet, Laurine

vraagprijs ?
en waar bevindt ie zich op dit moment eigenlijk ?

De auto is momenteel in Uruguay. De vraagprijs is 18.000 USD. Auto heeft dubbele cabine en er zit momenteel een hardcover over de laadbak.

De Braziliaanse grens is een uur of 5 rijden denk ik. Indien nodig kan ik richting Brazilie komen, de auto heeft een verzekering voor Brazilie.
Laat me weten als je meer info wilt. Groet, Laurine

Ik pas, toch bedankt voor je info.

Begrijpelijk, maar toch jammer. Is het de prijs of de afstand? Bahia ligt niet om de hoek natuurlijk. Als het de afstand is, zijn we bereid je ticket te betalen als je de auto koopt…

Eenn auto van 10 jaar kan je niet invoeren in Brazilie.

1 like

Terug rijden naar Suriname lijkt me nog het makkelijkste, anders vermoed ik dat je je zinnen moet zetten om hem aan een reiziger te verkopen.
Probeer hem eens op de duitse site www.postbus.de te zetten, daar is aardig wat vraag en aanbod van voertuigen in Zuid Amerika.

Invoeren van een gebruikte auto in enig zuid amerikaans land is z.g.a. onmogelijk, enige uitzondering zover ik weet is Paraguay maar zelfs dat zal aardig gecompliceerd worden om hem daar voor een redelijke prijs te verkopen.
Verschepen naar Suriname is voor zover ik weet niet mogelijk. Ik heb het een paar maanden geleden ook geprobeerd uit te vinden, toen we vast zaten in Suriname vw de regen en beide en enige toegangs´wegen´terug naar Brazilie weggespoeld waren. Ben toen ook op zoek geweest naar een mogelijkheid de auto te verschepen, niks gevonden. Frans Guyane ook niet.
Succes,

Marcel