Auto/van kopen in Australië

Hallo,

Als deel van een wereldreis zit ik tussen februari en mei in Australie.

Kan er mij iemand vertellen in welke richting de meeste backpackers trekken ? (van oost naar west of andersom).

Groeten,

Tom

Ik vraag mij af of er een heuse trek is van west naar oost of omgekeerd…

Ik ben in ieder geval van plan om van oost naar west te gaan.
Cairns, brisbane, sydney, melbourne, adelaide, alice springs, darwin, broome, perth… zoiets…

Hoi,
Momenteel staat heel Queensland onderwater, dus ik zal zeggen begin onderaan (ik heb het andersom gedaan, alleen toen was het regenseizoen nog niet begonnen). Het is niet te doen, snelwegen staan nu onderwater e.d. Dat zal in februari ook nog zo zijn, er waren 5 hele grote stormen voorspeld dit jaar. Dus als je het toch gaat doen zal ik het andersom, zodat wanneer het regenseizoen een beetje afloopt je naar boven kan reizen! Succes ermee!

Ik vertrek 23 mei naar Australie dus ik zal waarschijnlijk een stuk minder last van de overlast hebben dan als ik nu zou gaan :slight_smile:

Waarom heet dit topic auto/van kopen in australie??

Misschien zodat de ts kan bepalen waar de beste markt is om een auto te verkopen/kopen?

Bijv. Als iedereen van Zuid naar Noord zou reizen dan wil iedereen in het noorden van zijn auto afkomen en zullen de prijzen daar het laagst zijn om een auto te kopen.

De beste plek om een auto te kopen is waarschijnlijk sydney omdat de meeste hier eindigen.
De kingcross carmarket is erg populair als hij tenminste nog steeds open is. Effe googlen.

Hoi, je kan het beste inderdaad in syndey je auto kopen, daar ligt de concurentie hoor en dus de prijzen laag. Verkoop hem dan in een minder druk gebied, zoals darwin of cairns. Daar is genoeg vraag, maar niemand eindigd zijn/haar zijn daar en dus is er meer vraag dan aanbod. Je prijs kan je dan dus lekker hoog inzetten! (is misschien wel winst!)

Kijk voor meer informatie over het kopen van een auto op Loading...