Wij een Belgisch koppel startte in 2013 ons avontuur rond de wereld.
We vertrokken in België met onze Toyota Landcruiser en maakten onze weg naar Zuid-Afrika.
Na Afrika was het tijd voor Australië, helaas door de strikte regulering van Afustralië was het veel te moeitelijk (lees onmogelijk) en kostelijk om onze wagen mee te nemen naar Australië, dus moesten we haar helaas achterlaten.
Momenteel staat onze wagen bij een vriend in Zuid Afrika geparkeerd en lenen vrienden hem af en toe om een beetje te reizen door Afrika, maar op een dag hadden we haar graag terug op Belgische bodem gehad!
Zijn jullie dus al een hele tijd aan het tobben over een Afrika avontuur, maar komen jullie er niet uit, hoe te beginnen, welke wagen, welk materiaal, hoe met de papieren van de wagen,… dan is ons Foxy de perfecte oplossing!
Foxy is helemaal Afrika proef en staat te wachten in Zuid-Afrika tot ze terug naar België kan gaan.
Misschien doen we het op een dag zelf wel, maar als we reizigers gelukkig kunnen maken met haar uit te lenen/te verhuren, dan doen we dat even graag!
Hi Camerilla, ik begrijp dat de wagen echt terug moet naar België? Als verkoop in Zuid-Afrika (incl import) namelijk mogelijk is, zouden wij eventueel belangstelling hebben. Je hebt vast uitgezocht of dat interessant kan zijn…
Groetjes vanuit een heerlijk Zuid-Afrika,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
Ze moet niet perse terug naar België, maar ik heb gehoord dat verkoop in Zuid-Afrika vrij kostelijk is (en lastig met de carnet).
Heb er al veel vraag naar gehad, maar nog niet echt meer opzoekwerk naar gedaan…
Heb jij daar ervaring mee?
Nee, al onze auto’s zijn gewoon Zuid-Afrikaans. Wel net zo gemakkelijk natuurlijk en de auto zal stuur e.d. aan verkeerde kant hebben zitten dus dat is hier ook lastig. Lijkt me dan niet slim om te doen. Hopelijk is ee ienand die een mooi avontuur naar het noorden wil maken.
Onze auto is een Engelse auto, dus het stuur staat voor jullie wel aan de juiste kant
We bekijken eens hoe moeilijk/gemakkelijk het is om haar te verkopen,mochten we haar verkopen, laten we het weten!
Moet de auto vanwege het carnet dan niet voor een bepaalde tijd terug zijn in Europa.
Meen me te herinneren dat dat voor onze aanvraag destijds een van de voorwaarden was!