Australia - work&holiday maker 2009

G’day Mates :AUSTRALIA.

Ik zal me best eerst even voorstellen misschien !
Ik ben David en afkomstig van Aalst in België, ik ben 30 jaartjes jong en sportief bezig met MTB, ook mijn webstek onderhouden kan me ook een hele tijd bezig houden.

Ik zoek een reisgenoot voor een jaartje australië met een work é holiday maker visum.
Dit work&holiday maker visum laat je toe om te gaan werken en op vakantie te gaan vanaf de dag dat je 18 bent tot de dag vor je 31 h-gaat worden zoals in mijn geval nu.
Ik ga mijn visum aanvragen op 9 januari en heb dan nog 12 maand de tijd om in te pakken en weg te wezen en hoogstwaarschijnlijk zal dat zijn op 8 januari 2009 zodat ik nog een jaartje heb om alles te regelen en aan te vragen en etc.

Wat ik ginder wens te doen is uiteraard de avonturier uithangen, te sporten en werken natuurlijk om de praktische zaken te kunnen bekostigen.

Greets David :wereld:

Hi David,

Aangenaam! Mijn naam is Olga, 31 jaar uit Almere, Nederland.
Heb vorige maand - op de valreep - m’n work en holiday visum binnen.

Concreet betekent dit dat ik voor 19 januari 2009 ergens moet landen in Australie.

Zou graag van gedachten willen wisselen over jouw aanpak, plannen etc.

Mijn email adres is ovanij@xs4all.nl

Groet Olga :dag:

Howdy Olga,

mijn work&holiday avontuur gaat spijtig genoeg niet door :frown:, door één of andere fout in de visa application.
Nu niet getreurd want gaan doe ik sowieso wel, enkel dat het niet voor een jaar zal zijn dan, ik zou graag genoeg eens rondtrekken daar met de rugzak.
Het spijtige eraan is ( denk ik ) dat ik er niet mag werken om de reis wat te bekostigen tenzij er een ander soort visa voor handen is natuurlijk waarmee ge ook kunt werken en reizen maar voor kortere periodes.

David

Hi David,

Welke fout is er opgetreden bij de aanvraag? Als ik jouw was, zou ik dezelfde aanvraag opnieuw indienen… Als het een systeem fout is, kun je een visum krijgen.Deze kan je tot je 31e aanvragen.

Binnen 5 dagen had ik de application per mail binnen…

Hoop dat het alsnog lukt! :thumbsup::thumbsup:

Groet, Olga

graag genoeg maar ik ben op 10/01/2008 31 geworden, te laat dus.
tja welke fout is er opgetreden ?? ik had de application al eens ingevuld op de papieren versie om zeker te zijn dat ik niets zou vergeten.
mss een fout in het versturen ? want ik heb niet eens een reactie of ik weet niet wat gekregen.
Nu ja er zijn genoeg manieren om naar ginder te gaan zeker !!

David

Ha David,

Je laat je gelukkig niet uit het veld slaan.
Welk werk hoopte je daar te kunnen doen?

Ken je mensen die daar wonen/werken? Wellicht weten zij manieren om aan een werkvisum te komen… succes

Heb je verder al ideeen over je reis? Waar je naar toe wilt etc.

Ik wil graag ook een stuk de west kunst zien. Het blijkt daar echt leeg te zijn, en qua natuur ook zeer indrukwekkend.

Groet, Olga

howdy,

nope ik ken er niemand die daar vertoeft, in Nieuw Zeeland werkt er wel iemand, dit is iemand van de MTB waar ik bij ben.
Hij werkt wel voor een belgische firma natuurlijk.

Tja waar wil ik heen ?? Sydney, Manly en the red centre wil ik zeker eens gezien hebben, en lukt het alsnog niet om 3 maandse trekking te doen dan boek ik me wel een rondreis door Australië.

2009 of 2010 zou het jaar zijn dat ik zeker eens wil gaan.

David