"Au Pair-agency" Of Niet?

[FONT=Arial]
Hallo
Ik ben erover aan het denken om volgend jaar au pair-werk te gaan doen,
maar ik heb een vraagje:
Is het het beste om je via een au pair agency in te schrijven zodat alles wordt geregeld en je geen problemen krijgt enzo… of kan je beter gewoon zelf iets regelen via internet met een familie?
Iemand met ervaring die me kan antwoorden misschien?

Groetjes Gwendolyn

Originally posted by gwendolyn1@30-03-2005, 20:57:34
** [FONT=Arial]
Hallo
Ik ben erover aan het denken om volgend jaar au pair-werk te gaan doen,
maar ik heb een vraagje:
Is het het beste om je via een au pair agency in te schrijven zodat alles wordt geregeld en je geen problemen krijgt enzo… of kan je beter gewoon zelf iets regelen via internet met een familie?
Iemand met ervaring die me kan antwoorden misschien?

Groetjes Gwendolyn **

Heej hoi,
Ik ben afgelopen jaar 8 maanden in Italie geweest als au pair via een Agency… Nu heb ik zoiets van dat hoeft niet. Je kan het zelf ook goed regelen. Tijdens mijn verblijf in Italie heb ik helemaal niks gehoord verder van het bureau, wat ik wel logisch vind en het is een beetje onzin. Ik zou het nu niet weer doen met een bureau…
Groetjes

Hallo! Ik heb ondertussen al een gezin gevonden, zonder au pair bureau en dat is allemaal heel goed gegaan, ik denk inderdaad niet dat een au pair bureau nodig geweest zou zijn. In september vertrek ik. Toevallig ook naar Italië, Firenze. Waar zat jij?
Groetjes

heej,
Ik wil ook graag als (zomer) au pair gaan werken.
Ik wil het zonder bureau gaan proberen, omdat ik nog geen 18 ben. Alleen weet je dan toch nooit bij wat voor gezin je komt? Hoe heb je kennis gemaakt met het gezin? Alleen via e-mail?
Je kan alleen toch moeilijk gewoon zomaar naar bijvoorbeeld engeland gaan zonder dat je weet waar je terecht komt? Misschien is het wel geen gezin en kom je bij een stelletje gekken…?!

Ja, da’s wel waar natuurlijk, je weet het nooit bij wat voor gezin je komt. Ik had gewoon gereageerd op een oproep via internet, en toen hebben we veel ge-emaild. Eigenlijk voel je wel of het goed zit, ik zeg nogmaals, je weet het natuurlijk nooit 100 procent zeker maar ja je moet een beetje op je gevoel afgaan… en ik voelde dus dat het best wel goed zat en toen heb ik het gezin ook ontmoet. De meeste gezinnen willen de au pair ook wel zelf ontmoeten denk ik want ze vinden het zelf ook belangrijk om de au pair op voorhand te zien! 't Is misschien een goed criterium, dat als het gezin je graag wil ontmoeten, het wel betrouwbaar is… ik weet het niet hoor maar zo denk ik erover. En als je, om het gezin te ontmoeten, naar het buitenland moet… tja dan is dat maar zo, het is best wel belangrijk dus moet je er iets voor over hebben!
Groetjes

Hallo,
Je hoeft geen agency in te schakelen (bespaart soms heel veel weggegooid geld) wat je doet is referentie opvragen en zoals de anderen voor mij al hebben gezegd op je gevoel afgaan en zodra je aankomt en denk dat er iets niet klopt, rechts om keer!

als je binnen europa gaat kan het wel zonder agency maar buiten zou ik niet doen zonder

je moet naar referenties vragen
heel veel vragen stellen goed kijken naar de mailtjes of er dingen niet kloppen
en bij een raar of slecht gevoel gelijk stoppen
en verder zoeken

succes