Artikel: Canada populairder dan Amerika voor campervakantie

Canada populairder dan Amerika voor campervakantie

Canada en Amerika zijn op veel gebieden rivalen van elkaar. Ze maken elkaar ook graag belachelijk in films en op televisie. Amerikanen en Canadezen gaan een discussie over welk land het populairst is dan ook niet uit de weg.

Dit jaar heeft Canada Amerika van de troon gestoten als het gaat om campervakanties. Alhoewel het aantal toeristen dat naar Amerika ging vorig jaar een hoogtepunt bereikte, gaan mensen voor een campervakantie nu eerder naar Canada dan naar de VS. Redenen hiervoor zijn de goede verbindingen naar en in Canada en het feit dat veel mensen meer dan één keer naar Canada gaan. Naar het schijnt gaan veel mensen die het ene jaar naar Amerika gaan een jaar later weer naar een andere bestemming. In Canada zijn British Columbia en Alberta de populairste bestemmingen. De favoriete Amerikaanse staten om in rond te trekken zijn Arizona, Californië, Nevada, en Utah. Feit blijft dat beide landen fantastisch zijn om per camper te ontdekken.

Bron: “Canada Verdringt Amerika Als Meest Populaire Camperbestemming - Kamperen | De Leukste Tips Voor Uw Kampeervakantie Op Reiskrant.nl Van De Telegraaf [Kamperen].” Telegraaf Reiskrant. Telegraaf Media Nederland, 22 Mar. 2011. Web. 28 Mar. 2011. <http://www.telegraaf.nl/reiskrant/kamperen/9335087/__Canada_verdringt_Amerika_als_meest_populaire_camperbestemming__.html&gt;

1-0 voor Canada dus in deze ronde, maar wat vind jij? Is Canada geschikter voor campervakanties of toch Amerika? Laat het hieronder weten!

.

Het continent op zichzelf is een juweel! Dat de mens zo nodig wat denkbeeldige grenzen moest trekken…

Helemaal waar!

Ik vraag me af waar ze de informatie vandaan halen. Ik kom ook op andere amerika forums en daar blijkt toch wel dat veel mensen die naar Amerika gaan dat toch wel vaker dan 1 keer doen.

Wij hebben nog geen ervaring met Canada. Wie weet komt dat nog wel een keer. Voorlopig hebben we nog meer dan genoeg wensen voor reizen in Amerika, met de camper wel te verstaan.