Appartement huren voor langere tijd

Hallo,

Zelf ben ik van plan om 5 December te gaan werken en wonen in Lissabon.
Helaas krijg ik vanuit het bedrijf zelfs te weinig informatie dus wil ik het graag zo proberen.
Mijn vragen zijn:

Hoe zit het met de criminaliteit/ Racisme? Helaas ben ik net terug uit Bulgarije waar ik 5 maanden gewoond heb. Daar was het echt enorm… en omdat ik een donker vriendje had voelde ik me er totaal niet veilig.

Hoe kom ik aan een appartement in Lissabon?? Heeft iemand een goede site, ik kom namelijk elke keer uit op site’s voor vakantie’s. Ik wil voor de aankomende jaren en gaan wonen.

Hoe is het wonen daar? Is het een mooie stad, en goed voor een jonge meid om een nieuwe start te maken?

Zijn er leuke R&B clubs in de stad? Ik vind het leuk om regelmatig een dansje te wagen :slight_smile:

Dat waren me vragen, dankje voor het helpen alvast!

Groetjes, Anna

Hallo,

Mag ik vragen waar je gaat werken (welk bedrijf) en wat je precies gaat doen?

Huizen/Appartementen huren in Lissabon is niet heel erg eenvoudig. De voorwaarden zijn meestal vaag zelfs als je meermaals om verduidelijking vraagt. Zelf ben ik twee keer aan een lange zoektocht begonnen en 2x heb ik via via toch iets kunnen regelen.

De beste site die je zou kunnen gebruiken is:

Daarnaast zou je op de “Portugese Marktplaats” kunnen kijken:
olx.pt

Lissabon is een hele grote stad, het centrum is niet heel groot maar de agglomeratie wel, buiten het centrum zijn er veel stadjes aan vastgegroeid die allemaal een eigen centrum en karakter hebben. In het centrum van de stad hoef je geen Engels te kunnen, jongeren spreken sowieso goed Engels. Buiten het centrum kun je vooral met oudere mensen alleen in het Portugees communiceren.
Het is wel een Europese hoofdstad, je hebt hier alles wat daarbij hoort. Daarnaast kun je het zo duur maken als je wilt, maar als je weet waar je moet zijn is het leven hier spotgoedkoop. Zeker als je de taal spreekt of laat zien dat je je best doet om deze te leren.

Ik woon hier meer dan 3 jaar en racisme heb ik niet meegemaakt. In tegenstelling tot in Nederland maken mensen zich niet druk om wat andere mensen doen. In Nederland denken ze altijd heel erg tolerant te zijn, zijn ze dat ook maar niet zonder over iets van te vinden wat niet erg is, wat wel erg is dat er ook iets van gezegd moet worden. Ik zit zelf niet op de mening van andere mensen te wachten, als ik advies wil vraag ik hier wel om.

Clubs zijn er genoeg, ik heb enkele wel eens bezocht maar dit zal al een tijd geleden zijn. Vanwege het budget blijf ik vaak in mijn eigen buurt hangen, als ik wel naar het centrum ga dan zoek ik meestal cafés met livemuziek op. Muzikaal is het niet altijd even goed, maar we hebben hier wel goede entertainers.

1 like

Hoi,

Dankjewel voor je advies! Ik ga waarschijnlijk werken bij Teleperformance. Heel fijn om te horen dat de racisme daar weinig is.
Ik heb verschillende reacties gelezen op verschillende sites over Teleperformance, en daar schrok ik toch wel even van! Hopelijk is het niet waar wat ze schrijven.

Groetjes, Anna

Bij Teleperformance kun je ervoor kiezen dat zij een appartement voor jou regelen, je salaris is dan ongeveer 200 euro lager. Groot nadeel is dat je dit met anderen moet delen, maar het is wel makelijker om een huis te zoeken als je zelf in de stad bent.
Teleperformance is een groot, stabiel en betrouwbaar bedrijf. Ik weet niet wat je op het internet gelezen hebt, maar weet wel dat mensen vaak alleen negatieve dingen op het internet zetten en het deel dat zij aan zichzelf te wijten hebben weglaten.

Hoi,

Ja dat weet ik. Maar ik heb om eerlijk te zijn geen zin om een appartement te delen. Ik ben best op mezelf. Dankjewel voor dit bericht, dit had ik net even nodig om te horen. Ik en mijn vader vertrekken 28 November ongeveer naar Lissabon als ik helemaal aangenomen ben om een appartement te vinden. Nog meer tips?? Leuke r&b clubs bijvoorbeeld ? :slight_smile:

Groetjes, Anna

Iemand nog tips voor een ingericht appartement te kunnen huren voor langere tijd? Makelaars namen die Engels kunnen bijvoorbeeld, of appartement huur sites. Alles is welkom!

Hi Anna,

Vroeg me af of je al geslaagd bent in je zoektocht.
Ik heb zelf namelijk net bij teleperformance gesolliciteerd en zou
in aanvang wel voor het gedeelde kamer concept kiezen maar wil
op termijn ook graag op mezelf.

gr Antoinetta

Hoi!

Ik heb sinds gister een appartement gevonden na veel zoeken. Het is echt niet makkelijk en helaas best prijzig. Ik raad het echt aan om eerst bij de kamers te zitten van het bedrijf. Ik heb helaas al een keer op kamers gewoond in nederland en een enorm slechte ervaring gekregen. Daarom had ik meteen een appartement gezocht. Ik zit ook best in een buurt best ver van mijn werk af. Maar ga het gewoon proberen. Wie weet beginnen we bij hetzelfde project binnenkort! Ik ben sinds donderdag in Lissabon. En moet nog erg wennen , maar dat komt wel goed. Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag.

Groetjes, Anna

Hee Anna,

Tkx voor je antwoord, tof.
Goed dat je uiteindelijk wat gevonden hebt, dacht zelf idd ook dat het beter was om eerst
via het bedrijf te wonen. Misschien geeft het mij wat minder problemen, heb mijn moederlijke
leeftijd mee hahahaha.
Ik zit nog in de selectieprocedure maar heb call center ervaring dus daar moet ik wel doorheen
komen, been there done that zeg maar.
In dat geval kom ik pas begin februari en dan ga ik naar het project staples.
Misschien kunnen we ergens contact houden, fb ofzo, wel leuk om iemand te leren kennen al die
daar ook net begint. Wie weet kunnen we elkaar nog ergens helpen.
Mocht je interesse hebben zoek me maar ff op: chanah3224

gr. Antoinetta

Hey!

Het zou inderdaad echt leuk zijn als je hierheen komt. Ik begin 5 December bij bol.com en ken nog niemand. Ik houd graag contact :slight_smile: ik kan je helaas zo snel niet vinden op facebook, zou je mij toevallig kunnen toevoegen? Mijn naam is Annelie van Bijsterveldt

Wie weet tot snel :slight_smile:

Hallo Annelie en Antoinetta! Ik lees net jullie berichtjes en vroeg mij af of jullie nog in Portugal zitten en hoe het bevalt? Hoe is het bij TP?

Ik werkte bij TP in Newcastle en vond het niks. Is het wat daar in Lissabon?

Ik ben aan het kijken in Porto, lijkt me leuk daar.

Ik wacht jullie reactie af :wink:

Grtjs, CM

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app