Antonia naar Abene

Hallo,
Ik ben Antonia en heb begin van dit jaar een stuk grond in Abene gekocht.
Abene ligt in Zuid-Senegal in de Casamance. De grond ligt direct aan de oceaan.
Het is een idyllisch mooi dorp.
Het ligt in mijn bedoeling om daar een groot deel van het jaar te gaan wonen.
Om mijn levensonderhoud te bekostigen zit ik aan een kleinschalig toeristisch project te denken. B&B bijvoorbeeld.
De reden om op deze site te gaan is, dat ik hoop op allerlei tips die mij wegwijs kunnen maken.
I.v.m. het bouwen van een traditioneel Afrikaans huis en de te verhuren kamers. Op het gebied van emigratie, verhuizing, B&B, het onder de aandacht brengen van reizigers.
Ook zoek ik een studie genoot om de Franse taal onder de knie te krijgen.
Ik heb een cursus besteld bij het NTI. Het lijkt me stimulerend om dit samen met iemand anders te gaan doen.
Ik woon in de buurt van Nijmegen en werk op dit moment als psychiatrisch verpleegkundige. Als 18 jarige ooit als ziekenverzorgende begonnen, waardoor ik ook de mogelijkheid wil onderzoeken om in het plaatselijke ziekenhuis van Abene vrijwilligerswerk te gaan doen.
Dus een heel scala van plannen/wensen waarbij ik ook graag mijn verworven ervaringen en kennis wil delen met anderen hier op deze site.

Ben benieuwd naar reacties!

Antonia

Hoi Antonia, Welkom op Wereldwijzer! Spannende plannen heb je zeg! Ik vermoed dat je nogal wat vragen hebt, deze kun je denk ik het beste hier stellen.