Hallo iedereen,
ik ga 22 augustus voor een jaar naar Amerika, om daar een high school jaar te volgen. Dat is natuurlijk heel erg leuk, maar een probleem waar ik nog mee zit is anticonceptie. Bij de apotheek vertelde ze me namelijk vandaag dat je het voor max. een half jaar kan meekrijgen, en dat als je meer mee wilt, je er voor zal moeten betalen omdat ze dit niet kunnen declareren. Nou dacht ik dat mijn moeder het misschien ook gewoon halverwege het jaar opnieuw zou kunnen halen en zou kunnen laten overvliegen, maar kun je anticonceptie gewoon laten overvliegen? Of verschepen? En als dat niet kan, is er een mogelijkheid de pil gewoon in Amerika te halen? Ik kom te zitten in Texas, zo’n driekwartier rijden van de stad Houston. Nou is Texas misschien een nog wat ‘ouderwetse’ staat, Houston is wel een moderne stad… Ik zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen hiermee!
Brechje
Hoi Brechje, wat een leuk vooruitzicht!
Heb je al contact gehad met je ziektekosten verzekeraar? Misschien kunnen zij je verder helpen. Ik neem aan dat zij je verzekeraar blijven gedurende je studiejaar?
Ook in de VS heb je in ieder geval een recept nodig. Eerlijk gezegd weet ik niet of anticonceptie gedekt is door de verzekering in de VS zoals bij ons. Ik weet wel dat Obama ermee bezig was. Als dat niet zo is moet je em dus gewoon bij de pharmacy kopen. Dan kan je het net zo goed hier in Nederland kopen. Want wordt jou merk in de VS verkocht…? En opsturen lijkt me niet verstandig.
Ik vond dit lijstje met merken op internet
http://www.fda.gov/drugs/drugsafety/ucm273021.htm
Dit zal ook wel wat duidelijk maken:
klik op de laatste vraag in het lijstje
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel succes!
Ander punt: heb je de pil echt nodig? Er zijn zat andere middelen te gebruiken, als het echt om de anticonceptie gaat.
Als het gaat om het regelen van de cyclus, dan zou je kunnen overwegen om de oorzaken van de problemen aan te pakken in plaats van de symptomen te onderdrukken.