Anglofiel, maar wél met nog een brede interesse voor andere bestemmingen.

In 2013 ook o.a. weer tweemaal de plas overgestoken om jaarlijkse portie GB op te nemen.
Eénmaal Zuid-Engeland met o.a. Wight en daarna het zuiden van Schotland met Aberdeen en Edinburgh.

Prachtig hè? Ik ben drie keer in Groot-Brittannië geweest waarvan een autorondreis in Zuid-Engeland, een citytrip Londen en een fly-drive Schotland. Dit jaar ben ik voor het eerst buiten Europa in Canada (provincie Ontario) geweest maar Schotland en Zuid-Engelse kust (Lulworth, Falmouth, Tintagel) zijn veel puurder en rauwer. Wat ik zo prachtig vind aan Groot-Brittannië zijn de geweldige B&B en Inn’s. Ik ben in Engeland in 6 hotels geweest waarvan een stuk of 4 traditionele Inn’s/B&B’s. De sfeer die je proeft is zo anders dan pak 'm beet in het Mercure in Zwolle. De persoonlijke aandacht is erg leuk en het is ook erg bijzonder dat je het ontbijt kan bestellen. Ook heeft ieder gebouw zijn eigen verhaal en schromen de Britten niet dat in geuren en kleuren aan hun gasten te vertellen. Iets vergelijkbaars trof ik in Ontario bij de Victoria Inn in Gores Landing. Dat gebouw is alleen maar 100 jaar oud, ik kan me herinneren dat ik in een Inn heb geslapen waarvan het hoofdgebouw 400 jaar oud was!

Schotland is totaal anders dan Engeland en is nog veel rauwer. Je voelt niet alleen de Schots-Britse sfeer maar ook de Keltische en in de hooglanden zelfs de Scandinavische sfeer. De Schotten zijn in tegenstelling van wat je zou vermoeden bijzonder vriendelijk en vertellen graag over hun land. In Schotland ben ik in 4 hotels geweest waarvan 3 eigenlijk traditioneel, de één wat traditioneler dan de ander. Het landschap is er prachtig en de cultuur ook. De wegen zien er rauw uit en rijden soms slecht maar dat vind ik de charme van het land, de wegen leiden je ook door onherbergzaam terrein.