Aloha! Zo vlak voor vertrek!

(origineel bericht op be-more.nl)

Aloha! Zo vlak voor vertrek!

Lieverds, schatjes, jong en (buiten)lui!

Dinsdag rond de klok van twee vlieg ik voor een korte vakantie naar Kaapstad! Ik ga daar in zomerse sferen helemaal relaxen, chillen, ontstressen, you name it! Helemaal leuk! Houkvan!

En nu ff serieus, ik ga iedereen opzoeken die ik daar in de zomer van twentyten heb leren kennen. Ik kan bij hetzelfde gastgezin pitten en meedraaien in het huishouden, dus dat is goud! Ook hoop ik nog een aantal dagen bij het weeshuis rond te dartelen! Maar voor dit soort ongein is deze weblog eigenlijk helemaal niet bedoeld.

Deze Weblog komt in het teken te staan van mijn 8 weken Uganda. Uganda!?! Ja, Uganda. Waarom? Omdat het kan! Uganda schijnt een prachtige natuur te hebben, het wordt ook wel de Parel van Afrika genoemd, hele vriendelijke mensen schijnen er te leven en het is er erg primitief en arm. Ik ga het allemaal meemaken en ervaren!! En ik neem jullie via deze blog mee op mijn reis en deel hier mijn ervaringen.

Ik ga 8 weken aan de slag bij het project Pelido: “Promotion of Enterprises and Livelihood Development Organisation” dat is waar Pelido voor staat, en dat is direct waarom ze bestaat. Zorgen dat mensen een bestaan voor zichzelf kunnen opbouwen. Door voedselzekerheid, toegang tot schoon drinkwater, mogelijkheden om een inkomen te verdienen, onderwijs, en nog veel meer.

Pelido werkt in Kikenene, een rurale gemeenschap zo’n 20 km buiten Masaka. Er zijn weinig voorzieningen in deze gemeenschap waar de meeste mensen leven van wat ze zelf kunnen verbouwen. Stap voor stap probeert Pelido hier met de bevolking zelf het leven te verbeteren en de droom van een zeker bestaan realiteit te maken.

Daarnaast wil ik als stage-opdracht bekijken in welke zin ik als vrijwilliger bijdraag aan de realisering van de doelen van de vrijwilligersorganisatie Be-More. Ik wil meer zicht krijgen op allerlei ontwikkelingen gerelateerd aan het ontwikkelingswerk in ontwikkelingslanden.

Via deze blog wil ik jullie tijdens mijn verblijf van vanalles en nog wat op de hoogte houden. Ik hoop hier ‘regelmatig’ prachtige anekdotes te posten vergezeld van hele fraaie foto’s!

Ik ga jullie missen snif snif. Pas goed op jezelf en doe geen dingen die ik ook niet zou doen!

Oja, en kijk ook nog ff rond op de website van Be-More en laat je inspireren door de verschillende reizen, bestemmingen en projecten!

Met een heel vriendelijke groet!

Marc

(origineel bericht op be-more.nl)