(origineel bericht op be-more.nl)
Alle goed dingen…
Een welbekend spreekwoord zegt, alle goede dingen in drieén. Dus we gaan de stap maar weer eens wagen…
Op 5 oktober vertrek ik weer naar Afrika. Deze keer naar het zuiden van Malawi in een dorpje dicht bij het stadje Momba.
We gaan met drie vrijwilligers daar naar toe, waaronder ook weer mijn vriendin Joke.
Het project heet : Hope for live en is een medisch project gericht op welzijn van de mensen in het algemeen .We zullen dus weer veel te maken krijgen met alle vervelende en moeilijke kanten van Afrika.
Maar tevens verheug ik me weer op deze hernieuwde kennismaking.
De ongecompliceerdheid van het leven daar, de saamhorigheid en de blijheid van de Afrikaanse mens.
Afrika is besmettelijk schreef eens iemand op de site en inderdaad zo voelt het ook voor mij.
Was nog even spannend wat met mijn allergie voor de malariapreventie te doen, maar we zijn eruit en ik kan met vertrouwen hierin vertrekken .
We hebben dank zij alle goede gaven van onze omgeving weer een leuk sponsorbedragje bij elkaar gesprokkeld.
Alle spulletjes die we kregen hebben we mooi op marktplaats en op de locale vlooienmarkten aan de man kunnen brengen.
Wij recyclen, wat goed is voor ons milieu en daar kunnen we zo ontzettend veel doen voor een beetje geld.
Verder heeft een groep enthousiaste jongens , De AIVgD, De Aalese inzet voor goede doelen -ons via hun mountainbiketochten en de akties hierom heen ons ook aardig op weg geholpen.
Zo zie je maar weer dat niet alleen wij, maar heel veel mensen om ons heen zich hier enorm bij betrokken voelen en graag ook hun steentje hieraan willen bijdragen.
Wat als een warme deken aanvoelt.
Hoop weer op een hele zinvolle tijd daar en kijk er erg naar uit.
Zal me in eerste instantie wel als vegetariér gedragen want men bleek daar als specialiteit gebakken muizen in zijn totaliteit te eten…Nog even niet…toch?
Hopen daar ook jullie met ons mee te kunnen laten delen in onze belevenissen via onze web-log, maar helaas de electra schijnt daar niet alles te zijn!!
We zullen wel zien… hoop in ieder geval dat we weer met een voldaan gevoel terug mogen komen.
Lieve groetjes Gerda