Algonquin NP canada

Is er iemand wel eens in dit NP geweest?

Ik heb een natuurreis gevonden die oa bestaat uit een dag of 7 naar dit natuurpark. Dagwandelingen en 4 dagen kanoeen. De reis gaat in de herfst dus wanneer de natuur op zijn mooist is (indian summer).

Iemand ervaring hiermee?

Ben er enkele jaren geleden geweest. Een 9 en een 7 daagse kanotocht gemaakt. Het gebied is mooi. Ik was er net voor de herfst dus niet echt kunnen genieten van de bonte kleuren. Heb van mensen gehoord dat de wandelingen mooi waren maar dat is ook alles wat ik daarvan weet.
Eigenlijk is 4 dagen kanoën een beetje weinig. Als je start aan Canoe Lake, Smoke Lake of Opeongo Lake ben je zeker 3/4 dag kwijt om het meer over te komen. Aangezien je ook weer terug moet ben je dus al 2 dagen kwijt. Je hebt dus niet veel tijd om diep in het park te geraken!!!
Houd rekening met een opkomende wind in de middag, klinkt mss vaag maar echt zo.
Een leuke overnachtings plaats in de Wolf Den. Na dagen zwoegen in de kano is het heerlijk bijkomen in de sauna!!! Deze is tegenover de verhuurshop van de Algonquin Outfitters.