Agadir: Wonen & Werken

Hallo,

Mijn man en ik zouden graag in Agadir gaan wonen, we zijn zelf afkomstig van die streek maar we zijn in België geboren en opgegroeid. Ik werk hier in de toeristische sector en zou graag in Agadir ook in die sector werken in combinatie met vrijwilligerswerk. Het lijkt me leuk om in contact te komen met mensen die ook uit België of Nederland komen en nu in Agadir (of Marokko) wonen want het blijft een grote stap en ik zou graag horen hoe zij het leven daar ervaren.

Groetjes

Hallo,
Ik zou ook graag een paar maanden werken in agadir. Niet om te blijven, maar max drie maanden. Ik ben bachelor verpleegkundige en zou het liefst in een ziekenhuis of een hotel werken.
Sara

En ben jij al bezig met het zoeken naar een job daar? Ben je Marokkaans of spreek je de taal?

Wij gaan binnekort een maand naar daar om een huis te kopen in de eerste plaats en ook om te kijken wat onze opties zijn.

9 december ga ik naar agadir, eerste week ff vakantie en tweede week ga ik een bezoekje brengen aan de ziekenhuizen daar om te zien of er opties zijn. Ik ben niet Marokkaans, ik ben belg, en ik spreek de taal niet maar ben het een beetje aan het leren. Ik spreek wel Frans…

Oh ok, ik wens je veel succes! Met Frans zal het wel lukken daar :dag:

Ik zou graag in contact komen met mensen uit België of Nederland die er wonen of ook van plan zijn er te gaan wonen om een beetje te praten over hun ervaringen. Ook ervaringen van mensen die in andere Marokkaanse steden wonen zijn welkom!

Mijn mail is freebird@live.be, aarzel niet en voeg me toe op msn of mail me.
Hopelijk tot gauw!

Dank je, misschien horen of zien we elkaar wel eens… zou ik leuk vinden…

Als ik je email toevoeg op msn, dan geeft hij aan dat hij je niet vindt.
BTW, spreek jij arabisch???

Oh dat is raar, geef me anders jouw email adres via pm dan voeg ik je toe of mail me gewoon via hotmail.

Ik spreek vloeiend Soussia (Tachelhit), de taal die in de regio Esssaouira-Agadir-Tiznit wordt gesproken. Ik begrijp Arabisch en kan het ook spreken maar niet zeker niet perfect.

Groetjes

Hallo,

Ik ben inmiddels bezig met mijn emigratie proces naar Agadir.
Mijn man en ik hebben daar een appertement in Dakhla.
Ik ben op zoek naar nederlandse , belgische meiden/dames die ondertussen ook daar werken en wonen. Graag hoor ik een reactie.
Ben benieuwd in welke branche jullie werk hebben gevonden. Ben hard op zoek en er is vast een en al te regelen. Mijn engels is goed en volg Frans.
Het zou leuk zijn om een netwerk daar op te bouwen voor goede vriendschappen.

Groetjes Rosa

9/12 vertrek ik naar agadir. Indien je wenst kan ik je gerust een bezoekje komen brengen…

Ik ben van 13 december t/m 13 januari in Agadir en voornemens om ca. maart volgend jaar er een jaar te gaan wonen. Het lijkt mij leuk om contact te hebben met mensen in Agadir om eens een drankje te drinken ofzo.
nagelvast@hotmail.com
Groeten,
Carla

kan iemand mij helpen om te werken in agadir woon in belgie ben 29 jaar en dit is echt wat ik wil in een hotel of ergens voor receptie of telefonisten maar in het nederlands kan iemand mij aub helpen wil het zo snel mogelijk doen stuur me aub een mail voor meer informatie nachet1982@hotmail.com

mvg
nachet

hoi, wij zouden met onze 2 kinderen binnen 2 jaar naar Agadir gaan wonen.
Heb ondertussen al naar een school gezocht. Blaise pascal zou één van de beter scholen zijn op pedagogisch vlak.
Voel me hier wel onzeker over, vooral voor mijn kids.
Zelf werk ik als pedagoge, zoals ik al heb vernomen blijkt het niet simpel te zijn om werk te vinden.
Kan er iemand vertellen hoe het leven in Agadir is ?
Ben al wel aantal keren op vakantie geweest maar is toch niet het zelfde .
In augustus zal ik Insch in agadir zijn.

Groetjes Ilhaam

Wat leuk om te lezen dat er meer mensen willen emigrern.

Ik zit met hetzelfde gevoel ilham, wij willen inshallah in marrakechbgaan wonen maar twijfe ook wel aan de scholen etc. Wil mijn kids goedenonderwijs bieden.

Ik hoop hier meer ervaringen te kunnen lezen van andere gezinnen die de stap al hebben gezet. Of ik altijd in marokko zou willen wonen weet ik nog niet , maar zou het zeker voor een aantal jaar willen proberen.

hi Rosa,

woon je inmiddels in Agadir en hoe bevalt het. Wij zijn van plan om naar Agadir te verhuizen en ik ben benieuwd of het wat is. Heb je werk gevonden, heb je kinderen en ga zij daar naar school.

gr. Malika

Wat leuk dat er meerdere zijn die naar agadir willen verhuizen. Zelf wil ik dat ook met mijn gezin. Maar ik iets voor mezelf beginnen insha Allah.

oh, dus jullie zijn nog niet verhuisd, jammer. Denk je dat jullie binnenkort zullen gaan, of is dat nog een lange termijn plan en wat zou je daar voor jezelf willen beginnen.

Mijn man wil graag dat ik samen met mijn kinderen eerder ga, zodat mijn dochter daar op 4 jarige leeftijd op school kan beginnen. Zij wordt volgend jaar augustus 4 insha Allah. Ik weet nog niet wat ik wil beginnen, maar wel iets kleins.

Hallo, oude berichten maar ben erg beneeuwd hoe het allemaal gegaan is?zijn jullie nog allemaal verhuisd naar agadi? En hoe bevalt t daar?