Adventurentocht frankrijk, vragen

Gedag,
laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Tom, 19 jaar, kempenaar.
Ik ben niet heel sportief aangelegd maar wel avontuurlijk…

Wat ik wil doen ben: Samen met twee goede vrienden willen we begin augustus vanuit de franse ardennen zuidelijk trekken, door het noorden van frankrijk. Een week lang.
We zijn vanplan de G-routes te volgen door het oostelijk, hoger gelegen gedeelde van frankrijk, en het wordt echt een rondtrekvakantie. Low budget, enkel het noodzakelijke…Overnachten in de tent maar niet op campings.

We hebben al gebrainstormd over hoe we dit allemaal gaan doen en dergelijke, en het leek me wel een goed idee om op een site als deze enkele handige tips of belangrijke punten na te vragen:
-Wat voor materiaal mee te nemen
-wat te doen bij onweren, tegenslagen, … (er kan genoeg misgaan)
-maximum mee te nemen gewicht
-training vooraf? (nodig?)
-drinkbaar water uit bijvoorbeeld bronnetjes
-de wet in frankrijk in verband met kleine kampvuren of wild-kamperen
-en ga zo maar door

Dus moest er iemand ervaring hebben met dit soort reizen, of gewoon wat goede raad of tips…
geen van ons is ervaren op dit vlak dus alles is welkom!

ahja, voor ik het vergeet…we wilden de trektocht zo goedkoop mogelijk houden. Dus we dachten aan een budget van 200)300 euro per persoon (hele week eten en drinken, inclusief treinreis en materiaal) zou dit te doen zijn?
ook wilden we onze ballast zo licht mogelijk houden, om zover mogelijk te stappen per dag (tips? anyone)

dank

hallo,
wildcamperen in Frankrijk is geen probleem. Water kun je bij elk huis krijgen. De fransen zijn erg gastvrij en behulpzaam. Ik zou geen vuurtjes maken. Vraag me ook af of dat in augustus nodig is. Zet de tent pas in de schemering op. Loop zo licht mogelijk. Maximaal 14 kg. Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen. Je moet lopen omdat je het graag doet en wat wilt zien. Het einddoel is van ondergeschikt belang. Zorg ervoor dat je een mobiel bij je hebt. Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers. Als je een probleem tegenkomt kun je dat probleem oplossen door het probleem in stukjes te delen. Maar gebruik van de omgeving. Ga geen stoeltjes meesleuren maar zoek een dikke boom om tegen te leunen. Ik wens je een fijne vakantie toe. Zelf ga ik de GR5 lopen dit jaar vanaf midden juli met zes personen.

Groet,

Carol

Hallo Tom,

Het lijkt erop dat je niet heel erg goed voorbereid op vakantie gaat, maar dat maakt het des te avontuurlijker. Mijn ervaringen in NW-Frankrijk - met name in Lorraine - is dat men daar heel vriendelijk en gastvrij is, dus met problemen zal je altijd worden geholpen.
Voor dingen te doen en te zien onderweg, moet je maar eens kijken op de website www.toutdefrance.nl , daar vind je vast wel iets… Mocht je in de buurt zijn: Sarreguemines, Metz en Nancy zijn zeker een bezoek waard…!

Veel plezier en goede vakantie!