Accomodatie Olympische Spelen Rio 2016

Hallo iedereen,

Ik zal aanstaande augustus als vrijwilliger gaan werken bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Ik weet helaas nog niet in welk deel ik te werk zal worden gesteld ( Maracana, Copacabana, Deodoro of Barra ). Ik ben op zoek naar een simple kamer/studio, veilig en goed afsluitbaar, met wifi, en als het kan de mogelijkheid van een wasmachine. Ik moet er zijn van 5 augustus tot en met 21 augustus 2016. Heeft iemand iets dergelijks te huur, of heeft iemand tips hoe aan dergelijke accomodatie te komen ?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Steve ( Voyager62 )

IK verbaas me eigenlijk een beetje over het feit dat de organisatie van dat gebeuren daar geen hulp bij biedt.

Mijn dochter verhuurt haar appartement, maar dat is niet simpel. En niet goedkoop ook. dus dat zal hoe dan ook buiten het budget vallen.

Hoe doen andere vrijwilligers dat dan?

Verbazingwekken is het niet hoor, als je bedenkt dat dezelfde organisatie tijdens Londen 2012 een algeheel verbod had afgekondigd op particulier verhuur van kamers, alleen om de prijzen van de beroepsgroep hoog te houden. Rio 2016 legt een compleet tentenkamp aan voor het vrijwilligers legioen, maar dat is voor mij geen keuze.

Duidelijk. Brazilie heeft miljarden uitgegeven om de sporters te faciliteren en te huisvesten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het geld ook terugverdiend gaat worden via horeca enz. want om het allemaal leuk te houden en de hotemototen van hun geneugten te voorzien moeten er vrijwilligers komen die nog niet eens een behoorlijk onderkomen wordt geboden ook. Is het zoiets?

Correct. De geneugten moeten wel op de juiste manier verdeeld worden, zoals het al eeuwen gaat [emoji6]

Maar, be that as it may, ik weet wel hoe de hazen lopen, maar het lijkt mij een unieke ervaring om alles van de andere kant van de toonbank mee te maken, op plekken komen waar the general public niet komt, de entourage, de gekozen omgeving. Ik had de sfeer al geproefd in Londen2012.

Op die plaatsen komen dus de hotemetoten en andere sportbonzen, naast de mensen die het dus echt verdienen om daar te zijn: de sporters

Maar er word dus wel vrolijk wervende teksten mee gemaakt, om er mensen te krijgen die deze ervaring opdoen voldoende vinden om op eigen kosten er heen te reizen en de hapjes en drankjes te verzorgen van eerder genoemde bonzen. Wie weet krijg je Willem-Alexander ook nog wel te zien, van enige afstand! Onmisbaar en uniek, toch?

Maar je wilt niet in een tent. Dat kan ik begrijpen. Maar niets verdienende mensen in tenten proppen (ik hoop dat ze airco hebben, maar ik vrees van niet) klinkt mij wel erg makkelijk in de oren, in een land dat lijdt onder een behoorlijke crisis ook nog. Het lost heus niet de hoge prijzen van hotels en appartementen op.

Overigens is dat tentenkamp ook niet gratis, je betaalt er geloof ik 900GBP voor wat erg veel is voor een tent mijns inziens.

Ik ben zelf ook op zoek naar een accommodatie en heb er ongeveer 1000,- voor beschikbaar van 2 tot 24 augustus.
Voorkeur gaat uit naar de omgeving van Leblon

Voor 1000 euro in Leblon lijkt me niet gemakkelijk. Veel Brazilianen willen een slaatje slaan uit de Olympische Spelen.

Hi all!

Ik wil ook graag naar de olympische spelen gaan. Iemand nog tips mbt verblijf?? Wil graag in de wijk rondom ipanema/leblon verblijven (in de buurt van hhh). Waarschijnlijk van 15 tm 25 aug. Tips zijn welkom. Let me know!

Het HHH is niet erg in de buurt van Ipanema, wel in de buurt van Leblon en b.v. Gavea.

Op gringoes.com (de facebook group) is er iemand die adverteerd met een “dormitorio” in Gavea. Op de foto´s zie je een armoedig ingericht krot, en er wordt beweerd dat het 100% safe is. Nou is het nergens ter wereld 100% safe, maar zeker daar niet, vlak naast de grootste favela van Rio.
Vind ik dan, maar dat mocht niet gezegd worden. Hij verdient er flink aan, mits die O.S. tenminste een beetje de hooggespannen verwachtingen waarmaken. (wat denkelijk niet gaat lukken).

Oppassen dus, zou ik als tip willen meegeven. Niet iedereen is te vertrouwen. En zeker niet in deze economische tijden.

@Nicole voor 10 dagen zou ik gewoon een hostel boeken. Hostels in Rio de Janeiro » Find cheap, unique hostels » Hostelworld

Zijn er nog redelijk betaalbare plekken dan?

Op die site vraagt ID hostel iets van 200 reais per nacht en 100% vooruitbetalen. Niet echt goedkoop nee, maar ik denk dat je niet veel goedkopers in Ipanema/Leblon tegenkomt tijdens de OS.