Hallo allemaal,
Heel leuk dit forum, ik krijg steeds meer zin om naar Suriname te vertrekken! Plan is om dit in augustus 2009, samen met mijn vriend, te gaan doen.
Ik probeer op internet alvast wat rond te neuzen maar kan helaas nog weinig vinden over mogelijkheden tot werken in de hulpverlening. Ik ben klinisch- en gezondheidspsychologe en heb o.a. gewerkt met prostituees, daklozen en kinderen met AIDS. Weet iemand of er dergelijke (inter)nationale organisaties zijn in Suriname? Alvast heel erg bedankt!!
Tessa
Hallo Tessa,
Leuk dat je naar Suriname wilt komen!
Ik denk dat je op zoek bent naar een betaalde baan, maar vrijwilligerswerk is makkelijker te vinden. Ik weet niet of er ‘grote, internationale’ organisaties actief zijn, maar ik heb wel wat namen van lokale organisaties.
Organisaties die zich met HIV/Aids bezighouden zijn Huize Nos Casita, Parelhuis en Claudia A(alle drie opvang), Stichting Maxi Linder, Stichting Lobi(beide voor voorlichting en begeleiding), Medische Zending, Ministerie van Volksgezondheid en de Regionale Gezondheidsdienst (RGD).
Het Leger des Heils houdt zich bezig met daklozen, Stichting De Stem richt zich vooral op verslaafde daklozen. Psychiatrisch Centrum Suriname**(PCS) en Stichting Ypsilon houden zich bezig met prychiatrische problematiek.
Heb jullie al nagedacht over huisvesting? Je zou een kamer of studio kunnen huren bij Stichting Unu Pikin. Zij houden zich met onderwijsprojecten bezig en bieden arbeidsplaatsen in de sociale werkplaats voor jongeren zonder opleiding. De kamres zijn leuk, prima voorzieningen, niet duur en de opbrengst gaat naar Stichting Unu Pikin.
Groet,
Susanne
Hoi Susanne,
Dank je voor de info. Ik ga deze namen eens googlen. Denk je dat het moeilijk is om een betaalde baan te krijgen? En heb je enig idee van een gemiddeld salaris? Hoe staat dat in verhouding tot bv. het huren van een appartement?
groetjes,
Tessa
He Tessa,
Misschien zitten ze wel te springen om iemand met jouw kennis en willen ze daar ook wel goed voor betalen. Het zou geen kwaad kunnen om daar van uit te gaan en het gewoon te proberen!! Wie weet is er toevallig een project waarvoor ze iemand met jouw expertise kunnen gebruiken en waarvoor een mooi salaris is berekend…
Een reguliere baan zal niet zo veel opleveren. De sociale instellingen hebben nou eenmaal weinig budget. Het personeel wordt vaak door de overheid betaald: een begeleidster verdient 600 srd per maand. Dat is nix! Zij hebben dus vaak meerdere banen en proberen zo wat geld bij elkaar te hosselen.
Voor prijzen van woningen kun je op de site van via2000.net kijken. Daar staan allemaal kleine advertenties op, ook voor appartementen en huizen. Op de site van casacama.com staan woningen voor vakantiegangers, stagiairs etc. Die zijn wat duurder, maar daar staat meer info op. Misschien slim om eerst in zo’n appartement of kamer te gaan, en dan rustig op zoek te gaan naar iets anders?
Succes met alles!
Susanne
Hai Tessa,
Wat leuk dat je erover denkt deze kant op te komen. Ik woon sinds 2 maanden in Parimaribo met mijn vriend en dochtertje van 1,5 jaar. Ik ben psycholoog en cognitief gedragstherapeut en ook op zoek naar werk. Betaalde banen zijn er bijna niet is tot nu toe mijn ervaring. Ik ben erover aan het denken zelf iets op te gaan zetten, misschien (zoiezo leuk) om elkaar te ontmoeten als je komt? Is het zeker dat jullie komen? Mijn surinaamse mobiel is: 597-8754576. Mijn email is: [EMAIL=“kim_de_nie@hotmail.com”]kim_de_nie@hotmail.com, dus met 2 laagliggende streepjes voor en na de (die vallen weg zie ik). Groeten Kim
[](javascript:ClickThumbnail(140))
Stichting Projecthulp Suriname (SPS) zoekt per direct een
Kantoorcoördinator, standplaats Paramaribo
SPS heeft als doel het ondersteunen van ontwikkelingsprojecten in Suriname en het vergroten van de culturele uitwisseling tussen Nederland en Suriname. SPS ondersteunt haar projecten onder meer door het uitzenden van vrijwilligers.
Het SPS kantoor is vier dagen per week geopend. Het kantoor is verantwoordelijk voor het plaatsen van de vrijwilligers op en het onderhouden van het contact met de projecten. Het kantoor is ook de plaats waar de intake gesprekken met nieuwe vrijwilligers plaatsvinden, vrijwilligers binnen komen lopen om een praatje te maken of hun hart te luchten en van waaruit de maandelijkse uitjes worden georganiseerd.
De kantoorcoördinator coördineert de werkzaamheden op het kantoor, onderhoudt het contact met het bestuur in Nederland en begeleidt de stagiairs. Tevens is de kantoorcoördinator het aanspreekpunt voor externen.
Ons kantoorteam bestaat uit twee fulltime stagiaires en een wisselend aantal kantoormedewerkers.
Wij vragen iemand die
[ul]
[li]Ervaring heeft met het begeleiden en aansturen van vrijwilligers en stagiairs****[/li][li]Flexibel, daadkrachtig en gestructureerd is****[/li][li]**Communicatief vaardig is [/li][li]Past binnen een jong en enthousiast team[/li][li]Minimaal zes maanden beschikbaar is voor ten minste drie dagen per week[/li][/ul] **
Wij bieden
[ul]
[li]Een informele werkomgeving met een gedreven team[/li][li]Een verantwoordelijke functie waarin je je talenten kunt ontplooien[/li][li]De mogelijkheid om je in te zetten voor een betere wereld[/li][li]Veel ruimte voor eigen initiatief en het doorvoeren van je eigen ideeën om de organisatie te versterken[/li][li]De mogelijkheid om een groot netwerk op te bouwen[/li][li]****Een redelijke tegemoetkoming in de (transport)kosten middels een vrijwilligersvergoeding [/li][/ul] ****
****Belangstelling? ********Stuur dan je motivatiebrief met CV naar [EMAIL=“e.veen@projecthulpsuriname.nl”]e.veen@projecthulpsuriname.nl. Voor vragen kan je eveneens contact opnemen met Esther Veen via dit e-mail adres. ****