Aankomend jaar rondreizen/werken in heel EU ??

Vanaf september ben ik van plan om rond te gaan reizen door Europa en in verschillende landen voor een maand te gaan werken.
Zo wil ik bijvoorbeeld beginnen in** Engeland** (fruitplukken), daarna Frankrijk/Spanje (horeca), dan door naar Zwitserland of Oostenrijk ('s ochtends in een pension schoonmaken en dan smiddags skien) etc. !
Ik wil hier met de auto naar toe gaan, omdat ik dan in mijn vrije tijd de omgeving kan verkennen en een beetje mijn eigen gang kan gaan en niet vast zit aan vliegtijden en de omgeving. Ook kan ik dan meer spullen meenemen.

Op dit moment is het plan om dit in mijn eentje te gaan doen, maar misschien heb jij wel zin om mee te gaan?!?! Met z’n 2en is natuurlijk altijd gezelliger!

Mijn naam is Els, 18 jaar en ik doe aankomende weken eindexamen voor de HAVO. Voor mijn vervolgopleiding, Jounalistiek, ben ik niet aangenomen en daarom heb ik besloten om er een jaar tussenuit te gaan.
Afgelopen zomervakantie heb ik gewerkt op een camping in Zuid-Frankrijk en aankomende zomervakantie ga ik 6 weken op een camping in Italië werken.

Lijkt het je wat om mee te gaan? Of heb jij een veel leuker plan? Neem contact op!:zon02:

heee els

Mijn naam is Linda, ook 18 jaar en helaas ook niet toegelaten op mijn vervolg opleiding volgend jaar. Aangezien ik dus een jaartje over heb was ik net als jou van plan om door Europa te gaan reizen en werken, in september.
Maar dat doe ik liever niet alleen. Ik ben namelijk gek op gezelligheid.

Het lijkt me dan ook super om zo een reis te maken, hier en daar werken en veel mooie dingen zien. Ik heb ook jaren op de ski’s gestaan ben ben nu sinds 3 jaar gaan snowboarden.

Ik heb mijn reisgids toevallig net binnen, en was ook even aan het rond kijken wat ik nou echt heel graag wil zien, en wat mijn route ong. zou worden. Maar er is uit eindelijk zo veel leuk.

het lijkt mij echt heel leuk om deze reis te maken, dus als je nog steeds van plan bent om in september te vertrekken, ga ik graag met je mee.

Groetjes linda !