Aanbod stage: Onderwijs- of Sportstage Zuid-Afrika

**Niet *alleen *voor docenten!!!

Onderwijsstage**
Zoek jij een stage waar je echt wat kan betekenen? Waar je verantwoordelijkheid krijgt en er ruimte is voor eigen inbreng? In onze projecten worden stagiairs met open armen ontvangen en krijg je alle ruimte om echt mee te draaien. En bovendien leer je hoe het is om te wonen en werken in een Afrikaans land, waar indrukwekkende natuur samengaat met armoede en grote ongelijkheid tussen de bevolkingsgroepen.

Basisschool
Studenten pabo, pedagogiek
Dit is een bijzonder, gestructureerd onderwijsproject op een vijftal achterstandsscholen in Kaapstad. Doel is om jonge basisschoolleerlingen uit Townships voor wie het Engels de 2e of 3e taal is, intensief te begeleiden in deze taal. Hiervoor krijg je vooraf een training en tijdens je stage deskundige begeleiding. Bij voorkeur minimaal 6 weken beschikbaar!

Middelbare school
Studenten lerarenopleidingen, pedagogiek, accountancy
Stage lopen op een middelbare school met 700 leerlingen tussen de 14 tot 18 jaar in Houtbaai, Kaapstad. Stagiairs geven de leerlingen, afkomstig uit het Township, intensieve begeleiding bij hun studie en/of huiswerk. Daarnaast bieden onderwijsstagiairs ook na schooltijd huiswerkbegeleiding en beroepsoriëntatie aan gemotiveerde leerlingen. Op school worden naast de gangbare vakken als Engels, wiskunde, biologie etc. ook vakken als business en accountancy gegeven. Vanaf 4 weken mogelijk!

Meer informatie
http://www.docentenvoorafrika.nl/stages.html

Interesse?
Stuur een privé bericht!

Sportstage
Zoek jij een stage waar je echt wat kan betekenen? Waar je verantwoordelijkheid krijgt en er ruimte is voor eigen inbreng? In onze projecten worden stagiairs met open armen ontvangen en krijg je alle ruimte om echt mee te draaien. En bovendien leer je hoe het is om te wonen en werken in een Afrikaans land, waar indrukwekkende natuur samengaat met armoede en grote ongelijkheid tussen de bevolkingsgroepen.

SMASH! Sport Development
Studenten MBO/HBO sport
Als stagiair verzorg je op vijf achterstandsscholen in en rondom Kaapstad en Houtbaai tijdens- en na schooltijd volleybal les. Recentelijk is ook een volleybalcompetitie gestart tussen de desbetreffende scholen. Doel is de kinderen een zinvolle tijdsbesteding te bieden en hen en passant (sociale) vaardigheden aan te leren. Ook leiden we lokale trainers/docenten op die het project op termijn zelfstandig kunnen overnemen. Vanaf 4 weken mogelijk.

PUSH! Sport Development
Studenten MBO/HBO sport
Als stagiair verzorg je op verschillende achterstandsscholen in en rondom Kaapstad en Houtbaai tijdens- en na schooltijd hockey les. Er worden regelmatig hockey ‘clinics’ gegeven in het Township van Hout Bay na schooltijd. Als stagiair word van je verwacht dat je hockeytoernooien tussen de deelnemende scholen te organiseert. Doel is de kinderen een zinvolle tijdsbesteding te bieden en hen en passant (sociale) vaardigheden aan te leren. Ook leiden we lokale trainers/docenten op die het project op termijn zelfstandig kunnen overnemen. Vanaf 6 weken mogelijk.

Sport Development
Studenten MBO/HBO sport, fysiotherapie
Stage lopen op een aantal basisscholen in en rondom Kaapstad? Deze geselecteerde achterstandsscholen hebben ‘sport development’ van verschillende sporten als speerpunt. De scholen hebben zich ten doel gesteld haar leerlingen kennis te laten maken met verschillende sporten, maar hebben hiervoor jammer genoeg niet de middelen. Dit komt omdat op overheidsscholen sport niet standaard tot het lesprogramma behoort. De geselecteerde basisscholen willen graag hun leerlingen kennis laten maken met verschillende sporten zoals voetbal, volleybal en hockey. Vanaf 4 weken mogelijk.

Teamplayer Sport Development
Studenten MBO/HBO sport, fysiotherapie
Stage lopen op een aantal basisscholen in en rondom Kaapstad? Deze geselecteerde achterstandsscholen hebben ‘sport development’ van verschillende sporten als speerpunt. De scholen hebben zich ten doel gesteld haar leerlingen kennis te laten maken met verschillende sporten, maar hebben hiervoor jammer genoeg niet de middelen. Dit komt omdat op overheidsscholen sport niet standaard tot het lesprogramma behoort. De geselecteerde basisscholen willen graag hun leerlingen kennis laten maken met verschillende sporten zoals voetbal, volleybal en hockey. Vanaf 4 weken mogelijk.

Meer informatie
http://www.docentenvoorafrika.nl/stages.html

Interesse?
Stuur een privé bericht!

Hallo ik ben Maud, ik ben 17 en doe een opleiding voor pedagogisch medewerker niveau 3.
Deze zomer ben ik al via global exploration naar Kaapstad gereisd voor een culturele werkstage van 3 weken.
Het is een ontzettend mooi land waar ik graag meer over zou leren.
Om u te laten zien wat ik vorig jaar heb gedaan kunt u kijken op mijn facebook pagina met daarin verslagen van wat ik heb gedaan in het land zelf en om het benodigde geld in te zamelen Redirecting...
Graag zou ik via deze stage meer leren over mijn richting, pedagogisch werk en hoe kan dat nou beter dan in een basisschool.
Graag hoor ik u reactie,
Groetjes Maud

https://www.facebook.com/maudinactie