Aanbevolen Hotels rondom San Jose

Hallo,

In September gaan we 25 dagen naar Costa Rica.
Voor de eerste overnachting na een lange reis vanuit Nederland zijn we nog op zoek naar een goed hotel. Welke Hotels zijn zeker aan te bevelen. We landen op JUAN SANTAMARIA in Alajuela.
Van daaruit zullen we met een huurauto Costa Rica gaan verkennen.

Ook willen we richting Panama - Bocas del Toro.
En is het makkelijk te regelen vanuit Costa Rica om naar de San Blas eilanden te gaan?

Er zijn diverse hotels in alle prijsklasse vlakbij de luchthaven.
Let er op dat ze een shuttle hebben. het is niet aan te raden direct met de huurauto op pad te gaan.
Omdat je waarschijnlijk in het donker aankomt
Laat de huurauto bij het hotel afleveren de volgende dag.

Vanuit Puerto Viejo de Talamanca kun je excursies van enkele dagen maken naar Bocas del Toro.
Ook een shuttle kun je vanaf hier nemen naar Bocas del Toro. (bus-boot)

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo,

Toevallig ken ik 2 goede hotels in de omgeving van Juan Santamaria. Deze hotels heten Dos Palmas en hebben dezelfde eigenaar. Dos Palmas airport is op 2 minuten rijden van het vliegveld, en het transport is inbegrepen. De ander heet Dos Palmas La Garita en is 15 minuten van het vliegveld, bij die moet je het transport wel zelf betalen. Wel vond ik Dos Palmas La Garita mooier. Het is in een rustigere omgeving, het terrein inclusief zwembad is mooier, en de eigenaren wonen hier ook die je heel veel informatie kunnen geven over het land zelf en het reizen naar bestemmingen.

Zelf ben ik toevallig ook naar Bocas geweest. Dit was vrij makkelijk, vanaf San Jose kan je een bus pakken naar Sixaola for ongeveer 14$, dit is bij de grens. Hier vandaan pakten we een gezamenlijke minibus taxi voor 10$ p.p. Deze bracht ons naar de water taxi plaats die ons voor 4$ naar Bocas del torro, Isla colon bracht. Al met al was het allemaal goed te doen en was het ook vrij goedkoop.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Groetjes!