Vanochtend zat ik in de auto en luisterde naar een radio
item over 9/11 met G.W.Bush. er werd gevraagd waar hij was
wanneer het vreselijke drama zich afspeelde. Hij antwoorde
dat hij op bezoek was op een basisschool en dat vervolgens
een staffmedewerker naar hem toe kwam om het vreselijke nieuws
aan hem kenbaar te maken. De manier waarop G.W.Bush handelde
vind ik geweldig met echte leiderschaps kwaliteiten.
Ik zal u zeggen waarom.
Hij wachtte tot het eind van het bezoek en verliet langzaam het klaslokaal zonder iets kenbaar te maken aan de mensen (kinderen) om zich heen. Hij vertelde er ook bij dat iedereen in paniek kon raken, maar
niet hij, hij was zich bewust van zijn positie. De president
moet kalm blijven en zijn hoofd koel houden.
Hoezeer je het ook wil vergeten, het zal niemand ooit lukken, je word wekelijks, bijna dagelijks eraan herinnerd is het niet de verscherpte beveiliging dan zijn het wel film of documentaires die je aan deze lelijke laffe daad doet herinneren.
En dan zijn er nog mensen die geloven dat het een actie
van de Amerikaanse overheid was ,een zogenaamde INSIDE JOB. je moet wel heel dom zijn om dat te geloven een regering die honderden, duizenden onschuldige mensen om laat komen.
Sommige mensen zijn binnen de torens levens verbrand, anderen hebben zelfmoord gepleegd door van hoge etages naar beneden te springen.
Het is te vreselijk voor woorden, zeker als je met eigen ogen heb gezien en geproefd heeft hoeveel schade het heeft aangericht.
terug naar G.W.Bush een man die in MIJN ogen een uitstekende president is geweest, ik krijg na deze uitspraak vast veel over mee heen, maar dat is MIJN mening. Wat vindt u eigenlijk? doet een president het eigenlijk ooit goed?
Wie is uw idool? wie is uw favoriete president van de VS ooit?
Wat dacht u van A.Lincoln of B.Clinton of wat dacht u van de geweldige OBAMA.
laat het me weten en laat de discussie losbarsten.
En waarom moet je daar dan zo dom voor zijn? Ik kan de twijfels wel begrijpen. Herinneren we ons nog een KLM-vlucht van Amsterdam naar de VS met een Afrikaanse terrorist aan boord die op ‘het moment supreme’ door de medepassagiers werd overmeesterd?
CIA gaf na een paar dagen druk aan dat ze wisten dat deze man dit van plan was, ze wisten dat hij op deze vlucht zat. Waarom ze de aanslag niet hadden voorkomen, ze “wilden kijken wat er zou gebeuren”. Kortom: het hele vliegtuig vol passagiers was gewoon ‘proefpersoon’ van de CIA en het kon de agency geen bal schelen als iedereen om zou komen. Dit was hun officiele verklaring!
Nee, ik houd nog altijd alle opties open voor 9/11. Als er één Westerse overheid is die niets geeft om haar burgers, dan is het wel de Amerikaanse.
Ik snap uw verklaring wel, maar denkt u nou echt dat de amerikaanse overheid een stelletje mafkezen willens en wetens een vliegtuig door de WTC torens laat vliegen. Ik hoef u de ernst van de situatie niet te noemen, maar wat voor overheid laat hun eigen (onschuldige) burgers zo leiden met gevolg als angst bij heel veel mensen?
U zei dat u de opties mbt 9/11 open houd, maar ik weet haast wel zeker, bewijzen kan je het nooit, dat de Amerikaanse overheid hier niks van wist en heb absoluut vertrouwen in de Amerikaanse regering.
Het is en blijft een moeilijke kwestie maar dat het een INSIDE JOB was en een broodje aap verhaal is dat is verzonnen door een aantal Anti-Goverment people.
Als ik mij goed herinner was de officiele verklaring dat er al gemeld was dat er aanslagen zouden komen, maar de overheid nam ze niet serieus.
Daarnaast heb ik de conspiracy video’s uiteraard wel gekeken ter info. Ik vind de theorie in “Loose Change” van wat er gebeurde bij het Pentagon nog altijd beter dan die van de overheid.
En ja: de Amerikaanse overheid heeft een flink lijstje van gebeurtenissen waar ze mensen als proefpersonen gebruikten, zonder dat de slachtoffers dit wisten.
Je moet de incompetentie van een regering, vooral de incompetentie van een Amerikaanse regering als onder Bush, nooit onderschatten. Bush heeft waarschwuingen van zijn voorganger, plus van de CIA die augustus genegeerd/niet serieus genomen. Alleen dat al toont aan dat hij de slechtste president van de VS ooit, is geweest.
Denk je verder nou echt dat bij een “complot” waarbij een hele grote groep mensen betrokken moet zijn geweest, niemand na tien jaar nog steeds ook maar iets gezegd heeft? Dat niemand uit de school geklapt heeft?
Er zijn veel theorieen. Maar een echte serieuze verklaring anders dan: er zijn twee vliegtuigen hde torens van het World Trade Center binnen gevlogen en 1 toestel het Pentagon in en 1 toestel door de passagiers “terug gekaapt” en daarna de grond in gevlogen, is de meest voor de hand liggende en de beste verklaring.
Soms is iets wat het is. Echte geheimen, vooral niet “geheimen” als in een “samenzwering” als 9/11, blijven niet geheim dezer dagen.
Sommige speculatie is gebaseerd op indirect bewijs en is aannemelijk. Andere speculatie valt niet te verdedigen en wordt gebruikt om de officiële verklaring te beschermen door alle sceptici te brandmerken als “complottheoretici.”’
**
** Leon Taal
(Amerika columnist)
Ik kan me wel enigszins in het verhaal vinden. Ik denk echter dat wij als buitenstaanders nauwelijks een realistisch beeld kunnen vormen van de competentie van zo’n man. We zijn volledig afhankelijk van de media, en net als bijvoorbeeld bij Balkenende zijn die vanaf zijn aantreden vooral bezig geweest hem belachelijk te maken. Bush heeft nu eenmaal niet zo’n gladde babbel als Clinton of Obama, en is zo een makkelijk doelwit. Alles wat we zien is sterk gekleurd, we weten alleen niet precies hoe en in welk mate.
Daarnaast is het maar de vraag hoever de werkelijke macht van de president reikt. Hij is sowieso sterk afhankelijk van zijn adviseurs, en achter de schermen speelt sowieso meer dan wij ooit mee zullen krijgen.
Dat hij het land niet best heeft achtergelaten is absoluut een feit, in hoeverre hem bepaalde zaken te verwijten zijn zou ik echter onmogelijk kunnen zeggen.
En wat betreft 9/11, ik ben er van overtuigd dat het officiële verhaal voor een aardig deel nonsens zal zijn, er is zoveel dat wij nooit mogen en zullen weten. Maar als geheel blijft het m.i. absoluut geloofwaardiger dan al die absurde complottheorieën. In plaats van het officiële verhaal compleet als onzin af te doen zou het mij zinvoller lijken de grote lijn als waarheid aan te nemen en daar de gaten in proberen te vinden.
Ik denk dat we bij uw conclussie het best kunnen blijven.
Wij zijn allemaal buitenstaanders en weten denk ik niet half hoe het precies zit. Zo kunnen we eindeloos blijven discussieren. Al die site s van al die theorien moet je ook met een korreltje zout nemen.